Fatih Tekke mevzusunu başından beri bir film olarak gördüğümü burayı takip eden dostlar bilir. Senaryo'nun yazarı,filmin yönetmeni,ana karakter oyuncusu, aslında son 2 yıldır Trabzonspor'un her hamlesinin tek sorumlusu Sadri Şener bu filmin bittiğini açıklamış bugün. Niyeyse içimdeki bir his bunun aldatıcı bir sahne olduğunu söylüyor. Yani sanki herkes bu sahneyi izlerken filmin bittiğini sanacak ve toparlanmaya başlayacak ama daha atraksiyonlu sahnelerle film devam edecekmiş gibi geliyor bana. Sadri Şener tek başına medyanın karşısında oynuyor yazdığı ve yönettiği bu filmi. Biz de her önemli sahneden sonra aramızda birşeyler fısıldaşıyoruz burda.Şimdi son açıklamalarla ilgili yorumlarımızı fısıldama zamanı...Şener açıklamasında şunları söyledi: ``Yönetim kurulumuz bir süredir kamuoyunun da yakından izlediği gibi eski kaptanımız Fatih Tekke`nin transferi konusunda çeşitli temaslarda bulunmuş ve bu doğrultudaki girişimlerini sonlandırmıştır. Bu aşamada Fatih Tekke`nin formasını giydiği Zenit kulübünde aldığı ücretle, kulübümüzün ekonomik dengeleri arasında yaşanan farklılık söz konusu transferi imkansız hale getirmiştir. Bahsedilen rakamı kulübümüzün karşılaması mümkün olmadığı gibi yapılacak farklı bir anlaşmanın da Fatih Tekke`nin yıllık kazancı anlamında ciddi bir kayba uğrayacağı sonucunu doğuracağından, gelinen noktada yönetim kurulumuz başta olmak üzere ilgili tum birimlerimizin vardığı ortak kanı, söz konusu transferden vazgeçilmesi yönünde olmuştur. Fatih Tekke altyapımızdan yetişen, kulübümüze büyük emeği geçen, ülkemizi gerek milli takımlar gerekse de kulüpler düzeyinde uluslararası platformda son derece başarıyla temsil eden, önem verdiğimiz bir değerimizdir. Elbette bugüne kadar olduğu gibi bundan sonra da kulübümüz çeşitli dönemlerde her zaman kendisindan faydalanacaktır. Bu vesileyle konuyu kamuoyunun bilgisine sunuyor, Fatih Tekke`ye bundan sonraki futbol yaşamında başarılar diliyoruz.``
Açıklama bu kez gayet basit aslında.Kısaca diyor ki sayın başkan,biz gereken temaslar yaptık ama Fatih Tekke'nin şuan kazandığı paraya finansal konumumuz itibariyle yaklaşamayız. Bizim önereceğimiz para da onun büyük bir maddi kayba uğramasını sağlayacağından bu transferi gerçekleştiremiyoruz.Ve sonrasında formaliteden Fatih Tekke'nin Trabzonspor'un evladı olduğu ve hep de öyle kalacağını söylüyor. Bu açıklamaların herhangi bir yerine itiraz edemem daha önceki çarpık açıklamaları gibi. Ama çok merak ettiğim bazı şeyler var hala. Mesela bu açıklama niye bu kadar yüzeysel kalmış. Yani niye gittik Fatih Tekke'yle görüştük ve teklifimiz onun için yeterli değilmiş denmiyor.Sanki açıklama daha çok biz düşündük,taşındık,kalemi kağıdı elimize alıp hesap yaptık ve baktık ki olmuyor dermiş gibi değil mi? Sanki Sadri Başkan kendi kafasında hesap yapmış ve 1.3 milyon euro maksimum(tamamen kafadan attım) verebileceğini çıkarmış sonra da Fatih'in 2 milyon kazandığını göz önüne alıp bu iş olmaz demiş gibi geliyor bana.Bir kulüpte başkanlık falan yapmadığımdan Sadri Başkan'ın açıklamalarını bir taraftar ya da bir insan olarak değerlendirebiliyorum sadece. Yani bu açıklamayı ben yapsam daha net ifadeler kullanırdım,ortadan soru işaretleri kalksın diye. Mesela Fatih Tekke ve ya menajeriyle görüştük,biz verebileceğimiz maksimum ücreti söyledik onlar da o rakamın Fatih Tekke'yi çok büyük bir kayba uğratacağını söylediler ve biz de şuanki şartlarda bu transferi dondurduk derdim. Ama dediğim gibi başkanlığın getirdiği sorumluluğun açıklamaları nasıl etkileyeceğini tahmin edemem. Aynen bir önceki açıklamasında boş mukavele mevzuunda Sadri Şener'le tamamen zır düşmem gibi bu olay da.
Şimdi filmin önceki sahnelerine de bakıp biraz kafa patlatmak istiyorum. Öncelikle Fatih Tekke'nin ekonomik dengeleri bozacağı Trabzonspor'da Hüseyin Çimşir geçen sezon kaç milyon euro kazanıyordu ve takımda bu konuda niye hiçbir problem yaşanmadı? Yani bu kez de kendimi Colman,Tayfun ya da Umut'un yerine koyuyorum. Geçen sene Hüseyin gibi bir faydasız 2 milyondan fazla kazanırken bunu problem etmemişim de bu sezon Fatih Tekke gibi minimum 15 gol potansiyelli bir isim 2 milyon kazanınca mı edeceğim?Artı Yattara başta olmak üzere ciddi bonservis bedelleriyle takıma katılan Alanzinho ve Gökhan Ünal kaç para kazanıyorlar acaba? Bence 1.3'den aşağı alan yoktur aralarında. İlginç bir konu valla. Bir de yönetimsel açıdan bakalım maddi dengelere. Trabzonspor yönetimi Hüseyin'in maaşınn külfetinden kurtulmak için sözleşme yenilemedi, bu açıdan gayet tutarlı bir açıklama olduğu kesin. Ama futbolcuların sözleşme toplamlarından bakmak istiyorum olaya bir de. Geçen sezon futbolcularımız herhangi bir maaş problemi yaşamadılar bildiğim kadarıyla. Ve o maaş bütcesinden bu sezon 2 milyonluk bir dev çıktı, yanında da İsaac gibi muhtemelen 600000'den aşağı kazanmayan biri gitti. Yine bu isimlerin yanında Serkan'ın sözleşmesindeki para yaklaşık olarak 400000 kadar azaldı. Buğra,İsmail,Zafer vb kontratlı genç oyuncuların da takımla bağının kesildiğini hatırlatalım. Özellikle Buğra ve İsmail bu grubun yüksek maliyetleri isimlerindendi. Ferhat da Manisa'ya gitti ki onunda 3yüz binden aşağı alacağını sanmıyorum.Yani kaba bir tabirle yaklaşık olarak 3.5 ila 4 milyon arasında bir boşluk açılmış olması lazım maaş bütçesinde. Yeni gelenlere bakalım şimdide. Zafer ve Ferhat'ın alacakları taş çatlasın 3-4 yüz bin euro olsun. Engin'e de Isaac'ten daha fazla verildiğini varsayıp 800bin euro da ona yazıyorum ki bu oyuncuların hiç birinin kontrat bedelleri açıklanmadı bildiğim kadarıyla. Şu ana kadarki en büyük transferimiz olarak gözüken Tjikuzu'nunda alacağı taş çatlasın 8-9 yüzbin eurodur ki fazlası verildiyse büyük eleştirileri hakediyor yönetim. Yani bol keseden yazdığımı düşündüğüm meblağların toplamı 2.4 milyon falan eder. Ortada nerden baksanız 1 milyon euro gibi bir boşluk var.Bir de bu transferlerin bonservis ücretleri söylenecektir ama maaş bütçesiyle,transfer bütçesi farklıdır. Ve yine eğer şampiyonluk iddiası olan ve en 3-4 transfere ihtiyaç duyan bir takımsanız transfer bütçeniz 5 milyondan aşağı olmamalıdır. Tjikuzu ve Engin bonservis bedeli ödediğimiz transferler,toplamları 3 milyonu bulmuyor iddialara göre...
Yukarıdaki hesaplar ortada aslında.Giden oyuncuların maaş tahminlerimi olabildiğince düşük, gelenlerinkini ise olabildiğince yüksek yaptığımı düşünüyorum. Bu maaş dengelerinden sonra bir de kulüp gelirlerimize bakalım. Bir kere geçen sezon ligden elde ettiğimiz gelir bir önceki seneden kat ve kat fazla yani kafadan 1-0 önde giriyoruz. Aynı zamanda Trabzonspor taraftarı geçen sezon olduğu gibi bu sezon da resmi ürünler alma konusunda gayet hevesli ama geçen sezon ki gibi bir bomba bekliyorlar ki normaldir. Ve yine bu sezon ki gelirlerimizi tavan yaptırabilecek bir Avrupa Ligi mevzuu var. Bir öneleme atlayıp gruplara kalmanın getirisi çok fazla olacak. Bu turu atlamak Avni Aker'de 3 Avrupa maçı oyanamak demek. Alınacak puanlar ya da geçilecek turlara bağlı kazançlarıysa geçiyorum. Yine ismini Avrupa'ya tekrar duyuracak bir Trabzonspor'un gelecek sezon ki sponsor gelirlerinin de tavan yapacağı kesin. Bir de olası bir Fatih Tekke transferinin Trabzonspor'a ekstra getirileri olacak. Öncelikle Fatih Tekke transferi epey durgun giden kombine satışlarını patlatacak. Hem de geçen seneye oranla önemli bir fark olacak arada. Geçen sene memura,belediyeye satılan biletlerin bu sezon gerçek Trabzonspor aşıklarına satılmasına önemli katkısı olacak bu transferin. Yani o ruhsuz tribünlerin tekrar canlanmasında da önemli bir rolü olacak Fatih Tekke'nin. Yine Fatih Tekke Trabzonspor'a gelecek o çubuklu formayı sırtına geçirecek ve Ts clublarda forma patlaması yaşanmayacak ha? Mümkün değil, tarihi bir satış rekoru bile kırılabilir formalarda. Yine Fatih Tekke transferiyle Umut Bulut gözden çıkarılabilir ya da genç golcü Eren. Bunun da sebebi Broos'un takımı tek forvetli bir düzende oynatmayı planlaması. 4-5-1'den bozma bir 4-3-3 oynayacak Trabzonspor bu sezon ki ideal taktiğimiz bu olmalıdır bence de. Bu konudaki yazıda Liege maçının ardına kalsın ama bu taktikte ideal bir forvet arıyorsanız sırtı dönük olarak neler yapabildiğini çok iyi bildiğimiz Tekke'den iyisini bulamazsınız, bulsanız da daha ucuza maledemezsiniz bence.
Yukarıdaki hesaplar ortada,Trabzonspor'un transfer ihtiyacıysa 1 sene öncesinden belliydi.Yani geçen sezon yeni yapılanma gerçekleşirken de bu takımın bu sezon öncesinde 2-3 ciddi takviyeyle şampiyonluğa oynayacağı konuşuluyordu. Durum buyken ekonomik olarak kulübün kendini bu sezona hazırlayamamış olması ilginç.Yani 1 sezon önceden bu sezon 2-3 ciddi transfer yapmak zorunda olacağınız belli ama ortaya koyabileceğiniz 4-5 milyon transfer bütçeniz (2-3 kaliteli oyuncunun bonservisi için) ve yine bu oyuncular için vereceğiniz 3-4 milyonluk bir maaş bütçeniz de yok. Matematik asla yalan söylemez bildiğim kadarıyla. Bu transfer döneminde maaş bütçesinde kar ettiğimiz ve ciddi bir bonservis bedeli ödemediğimiz ortada dolayısıyla. Yine takımımızın gelirlerinin arttığı da ortada ki bu artış geçen sezon tahmin edilenden de fazladır. Ts Kart ya da Gsm operatörü TsCell de dahil değildir bu hesaplamalara. Şimdi ortada bunca matematiksel gerçek varken merak ettiğim şey Fatih Tekke'ye önerilen maksimum miktarın ne kadar olduğu. Ki ben böyle bir tekliften bile şüphe duyduğumu tekrar belirtmek zorundayım. Daha öncede belirttiğim gibi Fatih Tekke'nin kulüp içinde huzursuzluk yaratabilme ihtimalinden dolayı dönmesini istemiyorum pek. Ama şuanki takıma en az Fatih Tekke kalitesinde,sırtı dönük oynamayı becerebilen,pozisyon bilgisi güçlü ve fizikli bir forvete ihtiyacımız kesinlikle var. Bu transfer eninde sonunda gerçekleşecektir buna inanıyorum ama en başından beri Fatih Tekke isimli bu filmin oynanmasından nefret ediyorum. Bu filmin bittiğini ummak istiyorum ama sonunda Fatih Tekke'nin patlayıp ulusal basına ben para falan dert etmedim demesini bekliyorum çünkü Fatih Tekke'nin Trabzonspor'a dönerken 2-3yüzbin fazla koparmayı hesaplayacağını sanmıyorum. Bu filmin sonu Trabzonspor'a daha fazla zarar gelmeden gelir umarım. Bu arada Broos hakkında her geçen gün daha olumlu düşüncelere sahip oluyorum. Liege maçını izleyebilirsek(Trabzon'da yaşamamanın yarattığı büyük sorun aynı saatte Dsmart'ta Fener maçı da varmış.) ondan sonra Broos ve takım hakkında birşeyler yazacağım...
***Yazıyı yazarken merak ettim tekrar araştırdım ve oyuncularımıza ödediğimiz bedelleri yine bulamadım. Bu konuda bana yardımcı olabilecek varsa sevinirim.
Tanjue
Açıklama bu kez gayet basit aslında.Kısaca diyor ki sayın başkan,biz gereken temaslar yaptık ama Fatih Tekke'nin şuan kazandığı paraya finansal konumumuz itibariyle yaklaşamayız. Bizim önereceğimiz para da onun büyük bir maddi kayba uğramasını sağlayacağından bu transferi gerçekleştiremiyoruz.Ve sonrasında formaliteden Fatih Tekke'nin Trabzonspor'un evladı olduğu ve hep de öyle kalacağını söylüyor. Bu açıklamaların herhangi bir yerine itiraz edemem daha önceki çarpık açıklamaları gibi. Ama çok merak ettiğim bazı şeyler var hala. Mesela bu açıklama niye bu kadar yüzeysel kalmış. Yani niye gittik Fatih Tekke'yle görüştük ve teklifimiz onun için yeterli değilmiş denmiyor.Sanki açıklama daha çok biz düşündük,taşındık,kalemi kağıdı elimize alıp hesap yaptık ve baktık ki olmuyor dermiş gibi değil mi? Sanki Sadri Başkan kendi kafasında hesap yapmış ve 1.3 milyon euro maksimum(tamamen kafadan attım) verebileceğini çıkarmış sonra da Fatih'in 2 milyon kazandığını göz önüne alıp bu iş olmaz demiş gibi geliyor bana.Bir kulüpte başkanlık falan yapmadığımdan Sadri Başkan'ın açıklamalarını bir taraftar ya da bir insan olarak değerlendirebiliyorum sadece. Yani bu açıklamayı ben yapsam daha net ifadeler kullanırdım,ortadan soru işaretleri kalksın diye. Mesela Fatih Tekke ve ya menajeriyle görüştük,biz verebileceğimiz maksimum ücreti söyledik onlar da o rakamın Fatih Tekke'yi çok büyük bir kayba uğratacağını söylediler ve biz de şuanki şartlarda bu transferi dondurduk derdim. Ama dediğim gibi başkanlığın getirdiği sorumluluğun açıklamaları nasıl etkileyeceğini tahmin edemem. Aynen bir önceki açıklamasında boş mukavele mevzuunda Sadri Şener'le tamamen zır düşmem gibi bu olay da.
Şimdi filmin önceki sahnelerine de bakıp biraz kafa patlatmak istiyorum. Öncelikle Fatih Tekke'nin ekonomik dengeleri bozacağı Trabzonspor'da Hüseyin Çimşir geçen sezon kaç milyon euro kazanıyordu ve takımda bu konuda niye hiçbir problem yaşanmadı? Yani bu kez de kendimi Colman,Tayfun ya da Umut'un yerine koyuyorum. Geçen sene Hüseyin gibi bir faydasız 2 milyondan fazla kazanırken bunu problem etmemişim de bu sezon Fatih Tekke gibi minimum 15 gol potansiyelli bir isim 2 milyon kazanınca mı edeceğim?Artı Yattara başta olmak üzere ciddi bonservis bedelleriyle takıma katılan Alanzinho ve Gökhan Ünal kaç para kazanıyorlar acaba? Bence 1.3'den aşağı alan yoktur aralarında. İlginç bir konu valla. Bir de yönetimsel açıdan bakalım maddi dengelere. Trabzonspor yönetimi Hüseyin'in maaşınn külfetinden kurtulmak için sözleşme yenilemedi, bu açıdan gayet tutarlı bir açıklama olduğu kesin. Ama futbolcuların sözleşme toplamlarından bakmak istiyorum olaya bir de. Geçen sezon futbolcularımız herhangi bir maaş problemi yaşamadılar bildiğim kadarıyla. Ve o maaş bütcesinden bu sezon 2 milyonluk bir dev çıktı, yanında da İsaac gibi muhtemelen 600000'den aşağı kazanmayan biri gitti. Yine bu isimlerin yanında Serkan'ın sözleşmesindeki para yaklaşık olarak 400000 kadar azaldı. Buğra,İsmail,Zafer vb kontratlı genç oyuncuların da takımla bağının kesildiğini hatırlatalım. Özellikle Buğra ve İsmail bu grubun yüksek maliyetleri isimlerindendi. Ferhat da Manisa'ya gitti ki onunda 3yüz binden aşağı alacağını sanmıyorum.Yani kaba bir tabirle yaklaşık olarak 3.5 ila 4 milyon arasında bir boşluk açılmış olması lazım maaş bütçesinde. Yeni gelenlere bakalım şimdide. Zafer ve Ferhat'ın alacakları taş çatlasın 3-4 yüz bin euro olsun. Engin'e de Isaac'ten daha fazla verildiğini varsayıp 800bin euro da ona yazıyorum ki bu oyuncuların hiç birinin kontrat bedelleri açıklanmadı bildiğim kadarıyla. Şu ana kadarki en büyük transferimiz olarak gözüken Tjikuzu'nunda alacağı taş çatlasın 8-9 yüzbin eurodur ki fazlası verildiyse büyük eleştirileri hakediyor yönetim. Yani bol keseden yazdığımı düşündüğüm meblağların toplamı 2.4 milyon falan eder. Ortada nerden baksanız 1 milyon euro gibi bir boşluk var.Bir de bu transferlerin bonservis ücretleri söylenecektir ama maaş bütçesiyle,transfer bütçesi farklıdır. Ve yine eğer şampiyonluk iddiası olan ve en 3-4 transfere ihtiyaç duyan bir takımsanız transfer bütçeniz 5 milyondan aşağı olmamalıdır. Tjikuzu ve Engin bonservis bedeli ödediğimiz transferler,toplamları 3 milyonu bulmuyor iddialara göre...
Yukarıdaki hesaplar ortada aslında.Giden oyuncuların maaş tahminlerimi olabildiğince düşük, gelenlerinkini ise olabildiğince yüksek yaptığımı düşünüyorum. Bu maaş dengelerinden sonra bir de kulüp gelirlerimize bakalım. Bir kere geçen sezon ligden elde ettiğimiz gelir bir önceki seneden kat ve kat fazla yani kafadan 1-0 önde giriyoruz. Aynı zamanda Trabzonspor taraftarı geçen sezon olduğu gibi bu sezon da resmi ürünler alma konusunda gayet hevesli ama geçen sezon ki gibi bir bomba bekliyorlar ki normaldir. Ve yine bu sezon ki gelirlerimizi tavan yaptırabilecek bir Avrupa Ligi mevzuu var. Bir öneleme atlayıp gruplara kalmanın getirisi çok fazla olacak. Bu turu atlamak Avni Aker'de 3 Avrupa maçı oyanamak demek. Alınacak puanlar ya da geçilecek turlara bağlı kazançlarıysa geçiyorum. Yine ismini Avrupa'ya tekrar duyuracak bir Trabzonspor'un gelecek sezon ki sponsor gelirlerinin de tavan yapacağı kesin. Bir de olası bir Fatih Tekke transferinin Trabzonspor'a ekstra getirileri olacak. Öncelikle Fatih Tekke transferi epey durgun giden kombine satışlarını patlatacak. Hem de geçen seneye oranla önemli bir fark olacak arada. Geçen sene memura,belediyeye satılan biletlerin bu sezon gerçek Trabzonspor aşıklarına satılmasına önemli katkısı olacak bu transferin. Yani o ruhsuz tribünlerin tekrar canlanmasında da önemli bir rolü olacak Fatih Tekke'nin. Yine Fatih Tekke Trabzonspor'a gelecek o çubuklu formayı sırtına geçirecek ve Ts clublarda forma patlaması yaşanmayacak ha? Mümkün değil, tarihi bir satış rekoru bile kırılabilir formalarda. Yine Fatih Tekke transferiyle Umut Bulut gözden çıkarılabilir ya da genç golcü Eren. Bunun da sebebi Broos'un takımı tek forvetli bir düzende oynatmayı planlaması. 4-5-1'den bozma bir 4-3-3 oynayacak Trabzonspor bu sezon ki ideal taktiğimiz bu olmalıdır bence de. Bu konudaki yazıda Liege maçının ardına kalsın ama bu taktikte ideal bir forvet arıyorsanız sırtı dönük olarak neler yapabildiğini çok iyi bildiğimiz Tekke'den iyisini bulamazsınız, bulsanız da daha ucuza maledemezsiniz bence.
Yukarıdaki hesaplar ortada,Trabzonspor'un transfer ihtiyacıysa 1 sene öncesinden belliydi.Yani geçen sezon yeni yapılanma gerçekleşirken de bu takımın bu sezon öncesinde 2-3 ciddi takviyeyle şampiyonluğa oynayacağı konuşuluyordu. Durum buyken ekonomik olarak kulübün kendini bu sezona hazırlayamamış olması ilginç.Yani 1 sezon önceden bu sezon 2-3 ciddi transfer yapmak zorunda olacağınız belli ama ortaya koyabileceğiniz 4-5 milyon transfer bütçeniz (2-3 kaliteli oyuncunun bonservisi için) ve yine bu oyuncular için vereceğiniz 3-4 milyonluk bir maaş bütçeniz de yok. Matematik asla yalan söylemez bildiğim kadarıyla. Bu transfer döneminde maaş bütçesinde kar ettiğimiz ve ciddi bir bonservis bedeli ödemediğimiz ortada dolayısıyla. Yine takımımızın gelirlerinin arttığı da ortada ki bu artış geçen sezon tahmin edilenden de fazladır. Ts Kart ya da Gsm operatörü TsCell de dahil değildir bu hesaplamalara. Şimdi ortada bunca matematiksel gerçek varken merak ettiğim şey Fatih Tekke'ye önerilen maksimum miktarın ne kadar olduğu. Ki ben böyle bir tekliften bile şüphe duyduğumu tekrar belirtmek zorundayım. Daha öncede belirttiğim gibi Fatih Tekke'nin kulüp içinde huzursuzluk yaratabilme ihtimalinden dolayı dönmesini istemiyorum pek. Ama şuanki takıma en az Fatih Tekke kalitesinde,sırtı dönük oynamayı becerebilen,pozisyon bilgisi güçlü ve fizikli bir forvete ihtiyacımız kesinlikle var. Bu transfer eninde sonunda gerçekleşecektir buna inanıyorum ama en başından beri Fatih Tekke isimli bu filmin oynanmasından nefret ediyorum. Bu filmin bittiğini ummak istiyorum ama sonunda Fatih Tekke'nin patlayıp ulusal basına ben para falan dert etmedim demesini bekliyorum çünkü Fatih Tekke'nin Trabzonspor'a dönerken 2-3yüzbin fazla koparmayı hesaplayacağını sanmıyorum. Bu filmin sonu Trabzonspor'a daha fazla zarar gelmeden gelir umarım. Bu arada Broos hakkında her geçen gün daha olumlu düşüncelere sahip oluyorum. Liege maçını izleyebilirsek(Trabzon'da yaşamamanın yarattığı büyük sorun aynı saatte Dsmart'ta Fener maçı da varmış.) ondan sonra Broos ve takım hakkında birşeyler yazacağım...
***Yazıyı yazarken merak ettim tekrar araştırdım ve oyuncularımıza ödediğimiz bedelleri yine bulamadım. Bu konuda bana yardımcı olabilecek varsa sevinirim.
Tanjue




Adsız Said,
Bahsedilen rakamı kulübümüzün karşılaması mümkün olmadığı gibi yapılacak farklı bir anlaşmanın da Fatih Tekke`nin yıllık kazancı anlamında ciddi bir kayba uğrayacağı sonucunu doğuracağından, gelinen noktada yönetim kurulumuz başta olmak üzere ilgili tum birimlerimizin vardığı ortak kanı, söz konusu transferden vazgeçilmesi yönünde olmuştur.
resmi açıklamanın yukarıdaki bölümünü okuduktan sonra açıklamanın geriye kalan bölümünü okumaya gerek duymadım.
Sayın başkanımız bir tv programında bir cümlesi dikkatimi çekmişti, " küçük şehrin büyük takımını yönetmek " bu cümleden sonra ne denilebilirki;
Gençlerbirliği başkanının yazılı medyada çıkan açıklamalarında engin için Gençlerbirliğinde 400.000 TL aldığını fakat Trabzonspor'da 1.200 milyon'a oynayacağını söyledikten sonra,
Trabzonspor'un aciliyette sportif direktör ihtiyacı olmadığı halde, yazılı medyada yazan rakamı okuduktan sonra, Fatih Tekke için kulub ekonomik dengeleri söyleniyorsa, bizlere susmak düşer. Bu takımın hedefi avrupa kupaları konulmuşsa, ne diyelirizki, Başkanımızın dediği gibi, küçük şehrin büyük takımıyız.
Şampiyon olacağımıza inanan varsa, el kaldırsın.
Posted on 18 Temmuz 2009 22:41
MuYu Said,
acikcasi su ersun yanal'in gonderilmesi ile baslayan surecte trabzon'un gecen sezon ki hareketlenmesinin sadri sener ve yonetim ile alakali degil, ersun yanal'in vizyonu ile alakali oldugunu dusunuyorum. yani bu sezon ki transfer sezonunun hezeyanlari aslinda herseyi ortaya koyuyor. samet aybaba husrani ve ardinan istifa. fatih tekke'ye bonservis odememek icin almamak adina fatih'i taraftar onune atmak. sadri sener benim gozumde uzatmalari oynuyor. eger ki devre arasinda da senol gunes'i getirmek adina bross'u gonderirlerse bu donemi albayrak donemi gibi anmamak icin bir sebep bulamiyorum. yazik bari insanlara dogrular soylense, insanlar aptal yerine konmasa...
Posted on 18 Temmuz 2009 23:40
tanjue Said,
@adsız
Altına imzamı atıyorum dostum. Sportif direktör konusuna da değineceğim bir ara o da baya karışık mevzu. Ben bu transferin maddi olanaksızlık yuzunden tıkandığına inanmıyorum bu fılm de bitmez yukarıda dediğim gibi. Bu arada lanet olsun maçı izleyemedim her yer mi fb maçını gösterir!
Posted on 18 Temmuz 2009 23:50
Adsız Said,
@tanjue
Fb maçını gösterdi, maçı izleyemedim diyorsun ya, sihirli cümlemiz neydi; " Küçük şehrin büyük takımı olabilmek " Büyük kulub olabilmek önemlidir, büyüklük sözde olmayacak.
Geçen yıl, İnsanların inançları vardı, bir heyecan vardı. 1996'da kulubune küsen taraftar yıllar sonra geri gelmişti. Bir inanma vardı. Maalesef ki, bu inanç sona erdi. Büyük takımlar vites küçültmez, onlar için kulubun ekonomik dengeleri problem değil derken, satır aralarında bunlarda vardı.
Geçtiğimiz yıl medyada çıkan haberlere göre Futbolcuların menajerlerine ödediğimiz rakamlar.
http://www.gunebakis.com.tr/haber.php?id=11237&t=%C5%9Eimdi_Menajer_Olmak_Varm%C4%B1%C5%9F&ayear=2009&amonth=01&aday=9
Unutmadan, Karadenizspor, Trabzonspor için yük müdür değilmidir. İkinci sihirli cümlemizde neydi " Kulubun ekonomik dengeleri "
Posted on 19 Temmuz 2009 00:03
tanjue Said,
@adsız
Ben karadenizspor'un getirilerinin çok olacağına inanan biriyim ama yanlışlar var ortada. Zaten türk futbolunda alt yapı ve a takım arasında büyük bir geçiş problemi var. Şimdi Ahmet Özen yönetimindeki Karadenizspor daha secici ve daha paf takıma yönelik bir takım haline geldi ki bence de böyle olmalı. Pafların yanına dışardan çok inanılan 3-4 futbolcu katılır ve bank asyaya cıkılır sonra bu işin kaymağını yeriz bolca.
buarada beni fazlasıyla gaza getirdin sabaha karşı bir yazı daha yazayım bari:) Zaten kamp değerlendirmesi yapacaktım ama maçı izleyemedim sen de maç hakkındaki fikirlerini yazarsın belki:)
Posted on 19 Temmuz 2009 00:34
Adsız Said,
F.Tekke, NTV'DE DOĞRU TRANSFER adlı programda, transferi üzerine açıklamalarda bulundu. Özetle
Rakam konuşmadığını, Trabzonspor'da tavan fiyatın altında bir fiyata imza atabileceğini söyledi.
Kulubünden ayrılmak istediğini, bu transfer döneminde teklif gelirse ayrılacağını, olmazsa ocak ayında, yada Ağustos'ta ayrılacağını belirtti.
Posted on 19 Temmuz 2009 22:34
TakeBackTheCity Said,
abi sultanımız çıkıp ta bu şekilde konuşuyorsa televizyonda bizim sadri başkan ciddi ciddi bizi cinnete getirmeye çalışıyor sanırım.bu adam gelmezse ben bir tane canım olan trabzon maçı izlemiyeceğim.yeter artık rezil kepaze olduk bu forvetlerle.
aklıma bir diğer senaryo geliyor tüylerim diken diken oluyor.bakın şimdi sultan sürmeneli bildiğim kadarıyla.az çok bildiğim kadarıyla bu bölgeler sağlam dindar yerlerdir ve sultanın da aşırı dinine bağlı bir karakteri var deniliyor. sadri başkan bu profildeki bir kaptanla fikir ayrılığına düşerim diye transfer etmek istemiyor olabilir.bu bir ihtimal inanmak istemediğim sadece.ben buna inanmıyorum fakat eğer böyle bir durum varsa çok çok vahim bir durumdur.
bir diğer söylenen şey ise sultanın askerlik sorunu var,bunla alakalı olarak transferinde pürüzler çıkıyor deniliyor.
bir kısım da anlaştı diyor sultan takımla, ama anlaşsa çıkıp ntvde böyle bir açıklama neden yapsın.
son olarak o kaptanlık pazu bandı en çok ona yakışır.
Posted on 20 Temmuz 2009 02:19
tanjue Said,
bin defa söyledim milyon defa daha söylerim bu transfer hikayesinde sadece fatih tekke'nin ağzından çıkan sözlere inanıyorum.Sadri Şener taraftar baskısı altında yaptığı her acıklamada daha da batıyor buyrun fatih tekke'den tokat gibi bir cevap daha kendisine. Çıksın açıklasın fatih tekkeye önerdikleri ve fatih tekkenin yanaşmadığı parayı. buyursun Fatih'in cevabına br cevap da o versin de görelim gerçekleri artık.
Posted on 20 Temmuz 2009 02:27
Adsız Said,
Fatih giderken benim için bitmişti. Şimdi geri dönüş çabalarını da anlamsız buluyorum. "Trabzonspor'dan ayrılacağım. Bu kadar basit." diye özetlemişti gitme isteğini. Eğer dönüşü de bu kadar basit olursa Trabzonspor taraftarına da, Takımına da tek sözüm olur: Basitsiniz. Ötesi yok...
Posted on 20 Temmuz 2009 14:33
ofli Said,
ola sanki adam bedavaya gitti ha.lafa bak biz basitsek sen de tek hücrelisin o zaman.
akıllı olun kimseye hakaret etmeyin.
Posted on 21 Temmuz 2009 03:54
Great White Said,
Şimdi bir Fatih Tekke' nin bir de TS Yönetimi' nin medyaya vermiş olduğu demeçlere baktığımızda biribirine 180 derece zıt yönde mesajlar görüyoruz..
Yani amiyane tabirler iki taraftan bir tanesi kesin olarak yalan söylüyor..
Her iki tarafı da yalan makinasına bağlayarak sorguya çekemeyeceğimize göre konu hakkında spesifik bir yorumda bulunmak da imkansız..
Ayrıca şu da var..
Fatih profesyonel bi futbolcu olarak dilediği ücreti talep etme hakkına ne kadar sahipse Yönetim de kendi sorumluluğundaki kadroya dilediği oyuncuyu istediği miktar para ile ikamet etme hakkına sahiptir..
Sezon öncesinde yoktan yere koparılan bu yaygaranın en büyük sebebiyse, maalesef kariyerinin sonlarına gelmiş Fatih Tekke' yi bile şu taraftara unutturabilecek bir yabancı forvet transferini hala gerçekleştiremeyen TS Yönetimi' nden başkası değildir nazarımda..
Sezon biter bitmez kaliteli bir forvet transfer edilseydi şu an bu boş beleş tartışmaların uzağından bile geçmeyecektik oysa ki..
Posted on 22 Temmuz 2009 21:49
lionel Said,
fatih tekke yi bu taraftara unutturamazsın bence. kimi alıcan ki fatih ten iyi olucak? benim sorum sana bu olsun. ben fatih tekke den daha iyi bir forveti trabzon yönetiminin getirebileceğine inanmıyorum.
senden isim ve isimler bekliyorum.
Posted on 22 Temmuz 2009 21:54
tanjue Said,
@lionel
soruyu sanırım Great White'a sordun ama yazının sahibi olarak kendi fikrimi söylemek istedim. Öncelikle bugün gelir gelmez fatih tekke etkisi yapabilecek bir isim yok. Ama uzun vadede daha önce listemizde olan Twente'ye giden Ruiz çok özel bir isimdi bence. Böyle isimlerin riski tabi her zaman olacaktır. Sahadaki başarı olarak Fatih Tekke'nin garanti edebileceği bir performansı verebilecek birini bulmak zor katılıyorum.
Posted on 22 Temmuz 2009 23:47
Great White Said,
"Fatih Tekke' yi bu taraftara unutturamazsın" da demek yahu?
Nedir bu, mitolojik bir savaş kahramanı mı yoksa bir fenomen mi? Yoksa bize 5 şampiyonluk kazandırmış bir futbol efsanesi mi?
Bu taraftar maliyeti sudan ucuz Shota gibi muhteşem bir golcü ile dahi 32 yaşından çok daha evvel yollarını ayırdı da Fatih Tekke' yi unutup umutmaması mı sorun olacak?
Hem sonra kimi neden unutalım ki? Onun bize yapmış olduğu hizmetleri ve giderken kazandırmış olduğu parayı her daim minnetle anacağız zaten..
Hala jübilesini yapamadığımız Hami' yi de unutmadık mesela..
Ayrıca Fatih Tekke artık bizden ayrılırkenki Tekke değil. 32 yaşında ve gezegendeki neredeyse hiçbir takım tarafından bonservis bedeli verilmeye değer bulunmayan bir adam konumunda artık..
Birileri hala kabul edemiyor olsa da Fatih Tekke' nin bu saatten sonra gidebileceği en büyük takım Trabzonspor dur. O da nüfus kağıdının arka yüzü hatırına..
Haa şunu diyorsanız anlarım..
"Ya Umut-Gökhan ikilisine bir sezon daha katlanacağız ya da Fatih' in gelişine onay vereceğiz"
O zaman eyvallah. "Mecburen" de olsa gelsin tabii;)
Tabii böylesi saçma bir ikilem içerisine sokuluyorsak..
Posted on 23 Temmuz 2009 21:10
lionel Said,
ben fatih tekke geri dönmek istiyorsa dönmeli diyorum. Gidip te adı sanı olmayan adam alıp bir şota olmasını beklemektense (ki hep hüsranla sonuçlanıyor) bildiğimiz son 10 yıl içerisindeki en iyi oyuncumuz olan Fatih Sultan Tekke yi geri getirelim diyorum. Bütün herkes te böyle istiyor. ama yönetim böyle istemiyor.onun yerine bir oyuncu getirmeyi de düşünmüyorlar.Ben böyle bir durumda yönetimi desteklemiyorum.
şunu iyi bellemek lazım, fatih tekke nin gidebileceği en buyuk takım trabzonsporsa, trabzonspor un da alabileceği en buyuk forvet fatih tekke dir.
Posted on 24 Temmuz 2009 03:29
Great White Said,
Kalitesini son derece takdir ettiğim ve her daim de saygı duyacağım Fatih Tekke' nin bu saatten sonra görebileceği en büyük takımın Trabzonspor olacağı şeklindeki iddiam, kendi kulübü tarafından kadro dışı bırakılarak PAF takıma gönderilip yıllık kazandığı ücretin bile daha aşağısına satılığa çıkarılmasına rağmen gezegendeki tek bir kulübün dahi kendisine herhangi bir teklifte bulunmamasından dolayı ispatlı bir gerçektir..
Oysa ki senin neye dayanarak söylediğin meçhul olan "Trabzonspor' un bulacağı en büyük forvet Fatih Tekkedir" iddiasının tek bir dayanağı ya da mantıklı bir çıkarımı yok. Tabii büyüklükten kastın yaşının 32 oluşu değilse;)
Başka bir takım taraftarı olarak bu lafı zikrettiysen bunu ciddiye alınmaya değmeyen önemsiz bir saldırı olarak adlandırıp geçiştirebilirim ama bir TS taraftarı olarak böylesi tuhaf bir tespitte bulunuyorsan son derece trajikomik bir itiraf ile karşı karşıyayız demektir..
Allah aşkına; Fatih Tekke' den daha iyisini asla bulamayacağımız kehaneti de neyin nesidir yahu?
Yani bir konu hakkında böylesine iddialı yorumlar yaparken bir zahmet içini de biraz olsun doldurarak yapın mümkünse..
Selametle:)
Posted on 24 Temmuz 2009 22:00
lionel Said,
Bak arkadaşım. birincisi ben senin ağzına laf olamıyacak kadar trabzonlu trabzonsporluyum.
ikincisi kırıcı yıkıcı ve hakaret içeren lafların var yine de senin üslubunda cevap vermicem, haketmesen de.
Sen Fatih Tekke yi gezegende hiçbir takım istemiyor diyorsun, nerden biliyorsun.adam daha yeni doğru transfer adlı programda beşiktaş ve fenerbahçe tarafından istenildiğini söyledi.Böylece hiç araştırmadığın burdan belli oldu.
Bu adamın kontratı 6 ay içerisinde bitecek, Adamın yaşı büyük. kontratı bitmese ben eminim çok klüp onu almak istiyecektir.ya da kontratı bitince çok rahat turkiyede istediği takımda oynar.yurt dısında da belli seviyelerde takımlarda rahat rahat oynar.
Trabzonspor klubu bundan önce yaptığı transferlerde Fatih Tekke den büyük bir tek Şotayı almıştır.Örneği olmadığı için bunu söyluyorum, aksine başarısız olunan çuval dolusu transferlerimiz var.
Bu durumda yine senin söylediğin seviyesiz eleştirilerin belli bir altyapıya sahip olmadığı anlaşılıyor.
Nerden nereye geldik, sen beni eleştirmeden önce benim sorduğum soruya cevap ver, fatih tekke gelmedi diyelim kimi alalım ondan daha iyi forvet, ya da biz kimi aldık fatih tekkeden çok daha başarılı oldu.
Sorulardan kaça kaça, hakaret ede ede değil ADAM gibi yaz da adam sansınlar.
Neyse sonuç olarak bir forvete ihtiyacımız var şampiyon olmak istiyorsak, seçeneklerimiz neler bilmiyorum ama şu an en doğru tercih az bir bonservis ücretiyle alabileceğimiz en iyi bakın yine söyluyorum en iyi oyuncu fatih tekke dir.Eğer yöneticiler bu oyuncuyu getirmezse yazıklar olsun ne diyelim.
Posted on 25 Temmuz 2009 18:31
Great White Said,
Ne hakareti yahu? Sen iyi misin arkadaş? Yoksa sen de bir zamanlar Hüseyin mevzuularından dolayı ardımda bıraktığım onlarca enkazdan biri misin:))
Yani iki kelimeyi dahi bir araya getirip de yazamıyor oluşunu ya da ciddi derecede ifade eksikliği sıkıntısı çekiyor olmanı anlayışla karşılarım ama hazır yazılmış bir yazının içeriğini bile algılayamayıp hakaret çığırtkanlığı yaparak bir de üzerine çaresizce hakaretler ediyor olmana çok güldüm; yalan yok:))
Trabzonspor' un bulacağı en büyük forvet Fatih Tekke olabilirmiş. Böylesi garabet bir lafı aklı başında bir TS taraftarı değil ancak bir Tekkespor taraftarı söyleyebilir herhalde..
FB ve BJK' den teklfler almışmış. Ona bakarsak Hüseyin' in teklif almadığı takım yoktu yeryüzünde:))
Hem sonra koskoca TS' ye forvet mi bulamayacağız yahu? Bu kadar mı daraldı ufkumuz?
İsim istemiş beyefendi. Sudan ucuza mal edilen Tjikuzu kaç kişinin listesindeydi sanki? Ama şimdi görüyoruz ki adam Hüseyin' in 10 yılda yapamadığı her şeyi bir maça sığdırıvermiş;)
Bırakın artık Fatih Tekke üzerinden mızırdanarak şu güzel takımın zerine gölge düşürüp durmayı. Devre arasında gelirse gelir. Gelmiyor ya da alınmıyor diye de buralarda ağlayacak değiliz..
Sonuçta nakış diker gibi futbol oynuyor takım. Ayağında topu 5 saniyeden fazla süreyle bekletebilen herhangi bir golcü dahi bu takıma muazzam katkı yapacaktır..
Gerisi hikaye:)
Posted on 26 Temmuz 2009 08:56
lionel Said,
Karşı karşıya oturup konuşmadığımız için iletişim sorunu yaşıyor olabiliriz fakat bu üslupla benim karşımda oturamıyacağın kesin.
Yok çok güldüm, yok iki kelimeyi bir araya getiremiyosun gibi kızsal triplere girip asıl konuyu saçma sapan bir şekilde saptırmanı ezikliğine bağlıyorum.Benim sorduğum sorulara cevap verememenin çok ötesinde soru ve ya meseleyi bile anladığından şüpheliyim.sanıyorum yine sosyal hayatta sorun yaşayıp kendini klavye başında ispatlamaya çalışanlardansın.Ama sana tavsiye aradığın adam ben değilim.başka kapıya.
Daha fazla yazacak birşey yok.
Kendi halinde takıl.Daha da meseleyi uzatırsan ben yokum bilesin.
Posted on 27 Temmuz 2009 00:59
Great White Said,
Tıpkı diğer polemiklerdeki gibi..
Giriş, gelişme ve hele ki akibet. Birebir aynı..
Neyse yahu, ben fazlasıyla alışığım zaten bunları görmeye ;)
Selametle:)
Posted on 27 Temmuz 2009 09:29