Almanlarla aramizdaki soguk futbol/futbolcu savasi tum hiziyla suruyor. Degisik yas kategorilerinde onlarca turk futbolcuya milli takim formasini giydirmek icin ugrasan almanlar son olarak kendi adlarina garip bir rekora imza attilar. Ve tam 7 turk futbolcuyu -ayni yas kategorisinde- milli takima cagirdilar. Bu, Almanya icin bir rekor olmali. Dort futbolcu daha cagirsalar ilk 11'i tamamen turklerden olusturabilirler! Kadroya cagirilan isimler arasinda Schalke´nin U17 Takimi´nda oynayan ve gecen günlere Türkiye U17 Milli Takimi ile Romanya karsisinda hazirlik maclarina cikan Kaan Ayhan da var. Almanya U16 Milli Takimi´nin 14 Ekim´deki Belcika maci kadrosuna Kaan Ayhan´in yaninda VfB Stuttgart´li Timo Cecen ve Robin Yalcin, Werder Bremen´li Levent Aycicek, Bayern Münih´li Emre Can, MSV Duisburg´lu Koray Kacinoglu ve Hamburger SV´lu Sercan Demirbas Alman U16 Milli Takimina cagirildi. Tam 7 Turk Futbolcu... Avrupa'da bu durumun bir benzeri yasanmissa Fransa'da yasanmistir, Fransiz olmayan Fransizlarin Fransiz Fransizlara sayica ustun oldugu kadrolari hepimiz hatirlariz. Fakat Fransiz olmayan Fransizlarin her biri farkli somurgelerdendi. 7 senegalli, 7 Guadalope'liyi ayni anda o kadroda gormemistik. Almanlarin bu denli onem verdigi Turk futbolculara verdigimiz deger ne kadar artsa o kadar az kalacak gibi. Yalnizca Milli Takim yetkililerinin degil, kulup yetkililerimizin de bu futbolculari takibe almasi gerekiyor artik...
Gurbetci oyuncularimizin bireysel performanslarina gelirsek; Ingiltere Ücüncü Ligi "League One" ekibi ve Ikinci Lig´den bu sene düsen Charlton Athletic, Kupa macinda kendi evinde karsilastigi Barnet´i 4-1 ile gecerken, maca ilk 11´de baslayan ve 58 dakika sahada kalan 1991 dogumlu Türk forvet Tamer Tuna 40´inci dakikada bir gol atarak, kendine güvenen teknik direktörünü mahcup etmedi. Ligde de Leeds United´in ardindan ikinci sirada bulunan Charlton Athletic, yeniden Ikinci Lige yükselmek adina emin adimlarla ilerliyor.
Almanya U15 Ligi´nde Schalke 04 U15 Takimi evinde Alemannia Aachen U15 Takimi´ni 5-2 yenerken, Schalke´nin 1995´li orta saha oyuncusu Cihan Yildiz 3 gol birden atarak hem sakatligindan sonra muhetsem bir dönüs hem de hattrick yapti. Cihan bunlarin disinda bir golün de pasini verdi.
Bu macta ayrica 1995´li forvet Göksen Cakir da Schalke´nin son golüne imzasini atti. Ücüncü Türk futbolcu olarak Schalke formasini giyen Orcun Ayhan ise iyi futbolu ile begeni topladi.




Mu Said,
Aynı bacak, aynı kafa Türkiye'de de var, ama işte bizdekiler Sabri Sarıoğlu'na dönüşüyor, orada yetişince adam Hamit Altıntop oluyor. Arada yetenek farkı yok, ama mantaliteyi, eğitimi veren Almanya. Bu oyuncular üzerinde çok fazla hakkımız olduğunu düşünmüyorum, bize kalan onları gıptayla izlemek oluyor.
Posted on 07 Ekim 2009 13:44
Adsız Said,
Hakkımız olduğunu düşünmüyorum derken? Pardon ama bizim nerede hakkımız var ki? Bu adamlar topu topu 30 senedir ordalar ve bildiğin Türkler işte, senin Milli takımını da tercih ediyorlar. Neden bu kadar çabuk hak/haksızlık mevzuuna kayıyor hadise? Bu tip yaklaşımlar çözüm değil sorun getirir. Bence Federasyonun yaptığı çalışmalara yenilerini eklemesi gerekiyor. Her kulübe 2-3 gurbetçi futbolcu oynatma/alma zorunluluğu getirmesi gibi. Benim aklıma gelen bir öneri bu mesela...
1000 senedir bu topraklarda yaşayan azınlıklar, halen "ermeni, rum, kürt, vs" olarak ayrılabiliyor. Böyle kabul edilmeleri de gerekiyor zaten. Fakat şunu anlamıyorum; 30 senedir orada yaşayan insanları "alman onlar" diye nitelendirebilmek... Bizim milletimizin nasıl bir aşağılık kompleksine sahip olduğunun bir göstergesi sanırım.
Posted on 07 Ekim 2009 14:06
Adsız Said,
Mu, ikinci paragraf sana değildi, genel bir kanı var bu şekilde.
Posted on 07 Ekim 2009 14:07
Eren Said,
Bu durumda önemli olan bir ülkenin pasaportunu veya kanını taşımak değil, kendini nerede yetiştirdiği.
Hak/haksızlık & kompleks mevzuuna şöyle kısaca değiniyim... Mesut Özil, Serdar Taşçı gibi futbolcuların yetiştiği yerler, Almanya adlı ülkenin ekonomisiyle beslenen kulüpler. Bunların altyapısından çıkma futbolcular da doğal olarak Alman futbol kültürüyle büyümüş oluyor. Daha sonra da adamlar ülkeye ihanetle bile suçlanıyor.
Sen (Türkiye devleti ve TFF) bu adamlara ne verdin, karşılığında ne istiyosun? !Armut piş, ağzıma düş' fikri zaten Türkiye futbolunu yöneten 3 büyük takımın temel mantalitesi olmuş durumda. Eğer sen de kendi ekolünü yaratmak, kendi futbolcularını yetiştirmek istiyorsan, altyapına yatırım yap, Kazım'ı milli takımda oynatma, Lincoln Türkiye milli takımında oynamalı mı geyiklerine girme.
Kompleks konusunda ise, ben Türkiye'de doğdum, Türkiye'de büyüdüm, Türkiye devleti (iyisi kötüsüyle) beni besledi. 4 senedir Avrupa'nın farklı ülkelerinde yaşamama rağmen ben tamamen Türkiyeli hissediyorum kendimi, futbolcu olsam da Türkiye dışında başka bir ülkede oynamazdım. Bana yazılmamış olabilir, ancak bana dokunduğu için kendi tarafımdan cevabımı veriyim de konu kapansın.
Tek bir cümleyle, ülke futbolundan bahsediyoruz, ırk futbolundan değil.
Posted on 07 Ekim 2009 16:07
Eren Said,
Bu arada başta yorumu bırakan Mu=Eren, yanlış hesapla girmişim. Yorum kalabalığı için kusra bakmayın.
Posted on 07 Ekim 2009 17:02
fd Said,
Güzel bir arastirma, tebrikler! U takimlarda oynayan türk futbolcularin haddi hesabi yok. Aralarinda gercekten cok yetenekli cocuklar var kacirmamamiz gereken.
Posted on 07 Ekim 2009 23:19
kuzen larry Said,
@Eren veya Mu
Abi bu "Türkiyeli" lafı nereden çıktı ya! Ne zamandır kullanıyosun bu lafı merak ettim gerçekten.
Posted on 07 Ekim 2009 23:57
kuzen larry Said,
Baba sen de başlığı yanlış yazmışsın. Doğrusu Almanyalı milli takımında 7 Türkiyeli olacaktı. İnsanlarımız çok hassas bu konuda biliyosun!
Posted on 07 Ekim 2009 23:59
CezaSahası Said,
Türkiyeli, Alman... Türk, Alman... Türk, Almanyalı... Türk Asıllı Alman futbolcu, ama Türkiyeli... Kafam karışıyor. Türk Asıllı Alman derken iyi, ama Türk derken aidiyet eksikliği ve garip bir iyelik yaması... Larry sanırım haklısın. Başlığı yanlış yazmışım. Yazıyı Özgür abi yazdı. Onun da konuyla ilgili yorumunu bekliyorum açıkçası. Ondan sonra söyleyeceklerim var.
Posted on 08 Ekim 2009 00:04
dandun Said,
Ben de düsüncelerimi aktarayim o zaman.
Öncelikle Almanya´da yasayan bir Türk olarak, buradaki Türklere gözden cikarilmis mantigiyla bakilmasindan oldukca rahatsizim. Almanlar futbolcuyu yetistirmis olabilir, fakat unutmamak gerekir ki, milli takim ulus takimidir, yetistirme dolayli yoldan etkili olsa da belirleyici degildir.
Kendim bizzat sahit oldugum icin rahatlila aciklayabilrim ki, buradaki Türklerin yüzde 90´i Türkiye´ye tüm yürekleri ile bagilidirlar.
Bir cok futbolcu ile kontaktayim. Mesela yakinda Tarik Camdalß in röportajini yayinlayacagim. Kendisi Almanya U19 Milli Takimi´nda oynuyor. Cocuk Türk Milli Takimi icin oynamak istedigini söylüyor ama bir kirginlik da var dogal olarak. Alamnya adina oynayan tanidigim tüm futbolcular kendilerini Türk olarak görüyor. Almanya adina oynamalarini sadece futbol cercevesinde düsünüyor ve bir nevi kendi vicdanlrini rahatlatiyorlar. TFF Avrupa Büros´nun baslattigi yeni calisma var. Umarim meyvesini verir,ama bir gercek var ki Almanlar müthis baski uyguluyorlar. Oyuncular da boyun egiyor tabii ki. Sonucta kariyer korkusu var. Cogu daha futbol hayatlarinin baslarinda ve profesyonel olup olmayacaklari bile belli degil.
Sonuc olarak onlara vatan haini olarak bakmamamiz lazim. Tam tersine mümkün oldugu kadar erken yasta kesfedip Milli Takim´larimiza kazandirmamiz lazim.
Yoksa adeta kendi ellerimiz ile Almanlar´in kucagna itmis durumuna düsüyoruz. Almanya ve diger yabanci ülkelerdeki Türkleri gözden cikarilmis Türkler olarak degil, "Lobi Türkleri", "Dis Kaynak Türkleri" olarak görüp, yararlanmamiz lazim. Hem ülkmiz kazanacak, hem insanimiz. Globallesen dünyada ülkeler yabanci is gücü ve sermayeyi ülke yararina kullanmak icin cabalarken, bizim kendi insanimizdan yararlanmamamiz cok mantiksiz ve cag disi olur.
Posted on 08 Ekim 2009 03:24
Eren Said,
@kuzen larry:
Sanırım Kürt açılımı muhabbetinden ötürü insanlar ota boka hassasiyet göstermeye başladı. Eğer bu kadar ifadelere takıyorsan (Türkiye'deki gereksiz tartışmaların genel başlangıç noktası), Türkiyeli (veya TC vatandaşı) yerine anlayabileceğin şekilde 'Türkiye Cumhuriyeti Sınırları İçerisindeki Bir Kulüp Altyapısında Yetişmiş Futbolcu', hatta kısaca TCSİBKAYF diyim de sen de rahatla, ben de rahatlıyım, asıl konudan bahsetmeye başlayalım. Yoksa Tansu Çiller fanı falan değilim.
Türkiyelilik konusundaki yorumlarım Adsız arkadaşın kompleks açılımına, ki konudan uzaklaşmış bir yoruma cevaptı. Ayrıca onlara Alman demedim (daha önceki iki yorumumu da tekrar okuyun), deminki kısaltmaya benzer şekilde ASİBKAYF diyim, çıkarımı siz yapın.
Bir futbolcunun (ya da başka bir spor dalında yarışan herhangi bir sporcu) yetiştiği ülkenin forması altında yarışması bana daha mantıklı geliyor; aynen bir takımın altyapısından yetişen bir futbolcunun iyi futbolunun o takımın taraftarına, yurtdışından ihraç edilen bir futbolcudan daha çok haz vermesi gibi. Ancak, 'gurbetçi' oyuncuların Almanya milli takımında veya Türkiye milli takımında oynaması futbolcunun özgür iradesiyle yapması gereken bir seçim (Mirsad Türkcan ya da Ersan İlyasova'nın bizim milli takımda oynaması gibi). Bu noktada teşekkürler 'dandun', yorumun için, kendini Türkiye'ye bağlı hisseden tüm futbolcuların Türkiye Milli takımında oynama hakkının olduğunu düşünüyorum. Beni asıl rahatsız eden konu, daha önceki yorumumda da yazdığım gibi, kendi iradesiyle Alman Milli takımını seçen futbolculara 'vatan haini' yaftası yapıştırılması. -ki postla yaptığım direk bir gönderme değildi.
İnsanların neden hassas olduğunu anlıyorum, ama birşeyleri tam okumadan, kendi kafasında yarattıkları fikirlere göre başkalarını yargılamaları garibime gidiyor.
Posted on 08 Ekim 2009 11:36
CezaSahası Said,
Eren, sana göre genel kanı hangi pasaportu taşıdığı değil nerede yetiştiği futbolcunun millî takım tercihinde.Dandun ise orada yaşayan ve bu işle çok yakından ilgilenen biri olarak durumun aslında öyle adilane takılayım, ne şiş yansın ne kebaptan ibaret olmadığını açıkladı. Almanlar yetiştirmesine yetiştiriyor, fakat insanların özgür iradesini de insan haklarına aykırı bir şekilde engelliyorlar. Bana sorarsan, sen ne kadar haklı görürsen gör, ortada büyük bir baskı, yani insan hakları ihlali var. Bizim milli takımı seçmezsen kariyerin biter baskısı... Sana bir yerde katılmıyorum Eren, sporcuların yetiştiği ülkenin forması altında yarışması durumu... Mesela Zidane'nin, benzema'nın Fransa millî takım forması giymesi bana çok garip geliyor. Ama kendi iradeleri ile bir seçim yapmışlarsa bana kelime düşmüyor. Söylenecek binlerce söz varken. Ya da Kongolu futbolcuların Belçika Milli Takım forması giymesini... Ayrıca yeri gelmişken söyleyeyim, vatan haini yaftasını kimse kullanmadı, yani o ana kadar kullanılmamış bir yaftayı, kimsenin ima etmediği bu ifadeyi kendi kafandan yarattığın fikirlere göre yorumları yargılayıp kullanmadığını düşünüyorum.
Serdar Taşçı, Mesut Özil gibi insanların ülkeye ihanet ettiği tamamen saçmalık. Bir kere onların milli takım tercihlerinde etken olan şey büyük bir baskı idi. Mesut konusunda net konuşamam. Ama Serdar Taşçı'nın Alman millî takımını seçmesinn en büyük Sebebi Fatih Terim etkisidir. Bizzat babasından dinledim hadiseleri. Onun Almanyayı seçişinde yetiştiği yer değil, baskıyı yediği yer etkili olmuştur ve üzerindeki bu baskıyı hafifletecek bir destek görememiştir Türkiyeli taraflarından. dedim ya, her iki futbolcunun da vatana ihanet etti diyerek suçlanması saçmalık. Ha, duydum mu böyle bir şey? Evet,imalı yoldan Fatih Terim'in tavırlarından edindim bu intibayı. Bu da ayrı bir garabet. Ama daha büyük saçmalıksa o adamların "orada yetiştiler, onlar artık Alman" geyiği. Saçmalıktan daha da öte hatta. Ben bunu anlayamıyorum. Gördükleri baskıyı açıklayabilecek örnekler yok ülkemizde. Dünyanın neresinde vardır bilmiyorum. Buna da "Adam yetiştirmiş, koruyacak tabii" şeklinde yaklaşımlar olacaktır. Hani bildiğiniz baskı, bildiğiniz adilik, bildiğiniz özgür iradeye müdahaledir de bu, Almanlar yapıyor diye "çok modern" görünebilir Zekai'nin deyimiyle.
Bir futbolcu nerede yetişirse yetişsin, kendini nereli hissediyorsa oralıdır. Evet.. Nerede oynamak istiyorsa o millî takımda oynamalıdır. Bu durumun engellenmeye çalışılması ise insaniyet hainliğidir, insan hakları ihlalidir. Özgür iradeleriyle seçim yapabilmeleri engellenmektedir. Baskıcı, rezil bir yöntem. Yapan bir avrupa ülkesi, çifte standart için her zaman ikinci bir yüzleri, ve bu durumu şirin görecek özentileri mevcuttur.
Posted on 08 Ekim 2009 13:38
Eren Said,
CezaSahası, zaten karışıklık ordan çıkıyor, işin içinde birden çok daha fazla parametre var. Ancak, bir baskı hissetmeden -ki bunu özellikle kendini ifade etme konusunda çok başarısız olan- futbolcuların özgür iradeyle ülke seçme şansı nereye kadar olur tam birşey diyemem. Ancak, orada doğup büyümüş biri olsam Almanya Milli takımını seçebilirdim, ailemin ve çevremin etkisine göre. Sonuçta mahalle baskısı diye bir gerçek var, ve içinde yaşadığın devletin etkisi de bunun bir parçası sayılabilir. Şöyle düşün, Appiah, GS altyapısında 5 sene kalmış olsaydı, bence Gana milli takımında oynamasından mantıklısı Türk Milli takımında oynaması olurdu. Aynı şekilde, İbrahimoviç'in Bosna ya da Hırvatistan yerine İsveç'i seçmesi daha bariz olmakla beraber benzer bir örnek.
Bana 'doğduğun yer değil, doyduğun yer' fikri daha uygun geliyor. Konuyu dağıtmamaya çalışıyorum, ancak şöyle bir senaryoyu aklına getir... Bir çocuk, daha doğmadan babasıyla öyle ya da böyle bağını bir şekilde kaybetmiş, ve doğduktan itibaren annesinin kocası ona iyi bir şekilde bakıyor. Bu senaryoda kendisini büyüten adama, biyolojik bağı olmamasına rağmen 'baba' demesi mantıklı değil mi?
İtiraf etmeliyim ki ilk yorumumda biraz hızlı ve dağınık girdim konuya, bu karmaşa biraz da ondan çıkmış durumda... Senin dediğini de anlıyorum, ama işte 'şu doğrudur' ya da 'bu doğrudur' demek imkansıza yakın bu konuda.
Posted on 08 Ekim 2009 18:21
M.T Said,
Alltaki fotoğrafta Schalkeliyi Elano sandım bir an =)
Posted on 08 Ekim 2009 19:25
kuzen larry Said,
@ Eren
Yukarıdaki yorumunu okuyunca acaba gerçekten ben mi yanlış anlayıp gereksiz hassasiyet gösterdim diye yazında " Türkiyeli " ifadesinin geçtiği yeri bir daha okudum ama hayır göstermemişim. O ifadeyle gerçekten türkiye sınırları içinde yetişmiş oyuncudan bahsediyorsan bunu en azından o cümlende ifade edememişin. Ota boka alınmakla suçlandığım için bu cevabı yazma gereği duydum.
Asıl konudaki yorumumu ise söylememe gerek yok çünkü dandunla ceza sahası tüm söylenecekleri söylemişler.
Posted on 10 Ekim 2009 20:09
kuzen larry Said,
@ Eren
Yukarıdaki yorumunu okuyunca acaba gerçekten ben mi yanlış anlayıp gereksiz hassasiyet gösterdim diye yazında " Türkiyeli " ifadesinin geçtiği yeri bir daha okudum ama hayır göstermemişim. O ifadeyle gerçekten türkiye sınırları içinde yetişmiş oyuncudan bahsediyorsan bunu en azından o cümlende ifade edememişin. Ota boka alınmakla suçlandığım için bu cevabı yazma gereği duydum.
Asıl konudaki yorumumu ise söylememe gerek yok çünkü dandunla ceza sahası tüm söylenecekleri söylemişler.
Posted on 10 Ekim 2009 20:09