***

Yeni Konya Arena,31.000 kapasiteli olacak 2012 yılında hizmete girecektir.

Yeni Eskişehir Stadı,42,000 kapasiteli olacaktır.
Yeni Antalya Stadı,40,500 kapasiteli olacaktır.
Yeni Ankara Stadyumu kapasite 70. 000 olacaktır.
Yeni Bursa Stadı, 42,000 kapasiteli olacaktır.
Yeni İzmir Stadı,40,000 kapasiteli olacaktır.


Şampiyona için sadece devletin ayırdığı kaynak 1.7 milyar tl

***

He he heyt! Amma da komik yahu...

Günümüzden yedi sene sonra yapılacak organizasyon için bildirilen şehirlere bak!

Efendim, şimdi zaman makinasına biniyor ve yedi sene sonraya gidiyoruz. Ortam şöyle : Yukarıdaki şehirlerden herhangi birinde maç oynanıyor ve dünya TV'leri maçı naklen yayınlıyor. Diyelim ki Finlandiya televizyonunun spikeri, anlatımını renkli kılmak adına, maçı anlatırken ara sıra Türkiye ve maçın oynandığı şehir hakkında bilgi verecek... Zaten bu tür organizasyonlar biraz da böylesine tanıtımlara hizmet için değil midir? Spiker de Finlandiya halkına bizim tanıtımımızı yapacak işte, ne güzel... (Ülke Finlandiya olur, Kore olur, Kanada olur, önemli değil...)

Spikerin şunları anlatacak hali yok ya...

Bu şehir şu kadar nüfusa, bu kadar rakıma sahiptir. Başlıca akarsuları Kuru Dere ile Boklu Çay, önemli mesire yerleri Hıdırlık Tepesi ile Paşa Çayırı'dır. Şehirde yüzonüç sarraf, altmışsekiz saraç, otuzyedi kavaf faaliyet göstermektedir. İl kireçtaşı ve başkalaşım kayaları üzerine yayılmış alüvyon ovası üzerine kurulmuştur. Kına gecelerinde kızlar yeşil yaşmak ile sarı yazma giyer, gelin ağlatmasını kaynana, kına yakma işini görümce üstlenir. Yaren gecelerinde "Yatırdım yatırdım çam dibine, batırdım batırdım ta dibine" diye türküler söylenir...

Ne anlatacak o zaman spiker? Daha doğrusu ne anlatması gerekiyor?... Şehrin tarihini, Ülke ve dünya medeniyetindeki yerini, Ülke ve dünya kültürüne katkısını...

Haaa, unuttum!.. Bu bir futbol turnuvası olduğuna göre; şehrin futbol tarihi, varlığı ve kültürü hakkında da bilgi vermeli değil mi? Organizasyon futbol ile ilgili olduğuna göre, organizasyonda görev alan şehirlerin de futbol geçmişi ve kültürünün güçlü olması gerekmez mi?

O zaman dönelim listeye :

Konya : Türk futboluna ne vermiş, hangi dönüşümü, hangi anlayışı hediye etmiş? Bugün bile Ülkenin en üst liginde takımı yokken, yedi sene sonra ne olur Allah bilir!

Eskişehir : Konya'dan daha iyi durumdadır. O da 1970'li yıllarda gösterdiği birkaç senelik performans sayesinde... Sonrasında ligler arasında sürüklenip duran sıradan bir takım olmaktan öteye gidememiştir ki...

Antalya : Geçiniz efendim, geçiniiiizzzz...

Ankara : Başkenttir, sözüm yok!

Bursa : Hadi bu da benden olsun...

İzmir : Tarihi, kültürel ve doğal vasıfları, İzmir futbolunun çöküş (hatta belki 2016 itibarıyla yokoluş) ayıbını kapatacağı için diyecek bir şey yok...

Bir de Kayseri mi vardı? Ticaret kafası olarak Ülkenin en yetenekli insanlarını çıkardığı söylenen şehir... O kadar büyük zeka kapasitesi vardır ki; biri ligden düşen, biri lige yeni çıkan iki takımı değiş tokuş ederek Ülkenin futbol vitrininde kalmayı başarmışlardır. Bu davranışın spor ve rekabet ruhuna ne kadar uygun olduğunu artık televizyonları başındaki Finlandiya halkı takdir edecektir.

Bitki biliminde "endemik" diye bir kavram kullanıyorlar; anlamı şu : Yaşam ve yerleşim alanı belli bir bölgeyle sınırlı olan, yeryüzünün başka bir alanında yaylıp yaşayamayan... Yani özgün, yani tekil, yani eşsiz...

Trabzonspor, Türk futbolunun tek endemik örneğidir! Endemik yapan da TRABZON ŞEHRİDİR!

Böyle bir organizasyon ile Trabzon'u değil de Kayseri'yi veya Eskişehir'i veya Antalya'yı Avrupa ve dünya vitrinine koymak; Ülkemizi tanıtmak için Sümela Manastırı yerine Atakule'yi, Kapalıçarşı yerine Cevahir İş Merkezi'ni, zeytin yerine kiviyi, Likya Yolu yerine Adana-Pozantı otoyolunu, Göcek Koyu yerine Seyhan Baraj Gölü'nü koymaya benzer.

Bu tercihi yapanları alkışlarla ve acı kahkahalarla karşılıyorum!

by Öz-Balkesli
Cezasahasi.Net'e yorum ve görüşlerinizi bırakabilirsiniz.

51 Yorum - Post: "Euro 2016 Aday Şehirler Üzerine..."

  1. Adsız Said,

    Trabzon'un otel kapasitesi problem sanırım.Yayla turizmi olsaydı bugün böyle olmazdı.
    Körükörüne milliyetçilik işte böyle zarar verir.Gelir otoyol yaparlar sahilini bitirirler bir gıdım yatırım yapmazlar göz ardı ederler.İtiraz edeni linç et, devlet yalakalığınla övün.
    Devran döneli çok oluyor ama iş futbola geldiğinde birşeylerin farkına varıyorsunuz.

    İlker

    Posted on 25 Aralık 2009 17:04

     
  2. aks111 Said,

    İzmir futbolunun çöküş (hatta belki 2016 itibarıyla yokoluş)

    bu biraz ağır olmuş bence parantezi hiç açmasan daha iyi olurdu bildiğin bişeymi var yok mu olucak izmir futbolu biliyosan söyle.Şimdi ben belki dedim diyorsanda belkide izmir futbolunda bir çıkış olucak ki altay buca karşıyaka nın durumu ortada göztepede 2 lig uzakta.Şu anda çöküşte 7 sene sonra ne olur belli değil bi risk alınıyor desende tamamda yokoluş çok ağır olmuş burda.

    Posted on 25 Aralık 2009 17:23

     
  3. lnclt Said,

    mantık hatalarıyla dolu bir yazı olmuş. hıncal mode on birazda. olmamış...

    Posted on 25 Aralık 2009 17:29

     
  4. Great White Said,

    @ İlker

    Yani sözümona milliyetçilik ile otoyolun ne alakası var, anlayamadım..

    Bölgeye bir gıdım yatırım yapılmamasıyla bölge halkı mı, yoksa o yatırımı yapması gereken devlet mi eleştiriliyor; onu da çözemedim..

    Kim neye itiraz etmiş ve karşılığında neden linç edilmiş; orası da muamma..

    Devlet yalakası kimdir, kimlerdir mesela? O da ayrı bir mevzuu..

    Neyse ki daha da uzun yazmamışsın be İlker.

    Yoksa burada sana anlam yükleyebilmek için David Lnych filmine bağlardık herhalde..

    @ aks111

    Evet, bence de o konuda haklısın..

    Posted on 25 Aralık 2009 17:30

     
  5. Cezasahasi Said,

    Aks111, yazı benim değil, o noktaya ben de katılmıyorum fakat olduğu gibi yayınladığım, dokunmadan... şunu söyleyebilirim ki ilk 6 içinde bir izmir takımının yer almadığı her lig eksiktir, aynı durum İzmir futbolu için de yokoluştur benim gözümde. Şu ülkede başarılı olabilmek için her şeye sahip bir ilin takımlarının içinde bulundukları bu durum bile bence bir yokoluştur. Yarın öbür gün daha iyi yerlerde olmasını hepsinden daha çok ben istiyorum. Anadolu'dan kendi taraftarına sahip ne kadar çok takım çıkarsa o kadar iyi. İzmir de bu illerin başında gelenlerden.

    İlker, Trabzon'un otel kapasitesiyle başlayalım. Trabzon'un Otel Kapasitesi Eskişehir ve Kayseri'den daha iyi durumda... Şu an için 3 bu otellerin sayısı. Ama 2011 Gençlik Olimpiyatları gibi bir organizasyona ev sahipliği yapacak bir şehrin eksikleri çok daha net tespit edilebilir, çünkü gerçekçi bir testten geçecek Trabzon. İşaret ettiğin kitleyle benim uzaktan yakından bir alakam olmadı. Ben Trabzon'un devlet yalakası yönüyle değil, Trabzonspor'la artık iyice simgeleşen isyankâr yanıyla ilgilenirim... Farkına varalı çok oluyor da, farkına varması gerekenlere anlatmak için gereken fırsatları da değerlendirmek gerekiyor diye düşünüyorum, ne dersin?

    Adem

    Posted on 25 Aralık 2009 17:32

     
  6. Cezasahasi Said,

    lnclt, ortada bir mode on varsa o da senin şu Russel Mode On tavırlarındır. şu hataları seyyar satıcı gibi göstermektense, ciddî bir okur gibi göstermenizi tercih ederim.

    Adem

    Posted on 25 Aralık 2009 17:37

     
  7. aks111 Said,

    Bazı söylediklerine katılıyorum bazılarına katılmıyorum.O kadar ahım şahım ekonomik güç olduğuna inanmıyorum izmirde iş adamları elini taşın altına koysaydı Göztepeyi İzmirli birileri alırdı değil mi ?.Birde Ankara belediye istanbul belediyesi aşağıda var gaziantep belediyesi daha aşağıda var Van belediyesi.Var oğlu var yani bu takımlar buraları işgal edince alttan gelenleriden şansı azalıyor.Birde futbol şansı var Altay galiba son 4 yada 5 playoff ta tam sayı bilmiyorum final yarı final oynadı 2 kere penaltılarla bi kere 4-1 sakaryaya elendi.Bende çöküşü kabul ediyorum ama son 2 3 yıldır bi kıpırtı olduğunu göz ardı etmemek lazım.Buca karşıyaka ve Altayın bu sene ilk 6 için iddaalı olmaları Göztepenin de 2.lig A ya gelme şansının artması iyimser bakmamı sağlıyor.Ama yokoluş filan yani sevimsiz bi kelime :).Yok olmak tamamen tükenmektir.Yani ne 2.lig A da B de ,belki 3.lig de bir takımının olması ve batağa sürüklenmesi demektir.Göztepe yaşadı bunu evet ama şimdiye bakalım artık.Bilmiyorum tam düşündüklerimi yansıtabildimmi ama kendi görüşlerim böyle herkesin görüşünede saygı duyarım

    Posted on 25 Aralık 2009 18:03

     
  8. lnclt Said,

    O zaman biraz açalım durumu...
    Öncelikle Trabzon konusunda diyecek lafım yok, sizden daha çok Trabzon'un bu işin içinde yer almasını bende isterdim ve bunu da hak eden bir şehir olduğunu düşünüyorum.(Trabzon'a gitmiş, orayı az çok bilen birisi olarak)
    Ancak 2016'yla başlayarak turnuvalarda artık 16 takım yerine 24 takım yer alacak, bu da daha fazla şehir demek. Böylesi büyük turnuvalar için şehirlerin de bazı kriterlere ihtiyacı var doğal olarak. Türkiye'deki şehir olanakları düşünüldüğünde; şehirlerin altyapıları, otel kapasiteleri, havaalanı, terminal gibi ulaşım olanaklarının kolaylığı, sosyal ve kültürel olanakları, tarihi yapıları vs. gibi kriterleri göz önüne alırsak, "onu geçiniz, bunu geçiniz" diyerek bir sonuç elde edemeyiz ve sadece tek yönlü bakmış oluruz duruma. Salt futbol kültürü bazında ele alınacak kaç şehir var ki bu ülkede? yada bahsettiğim kriterleri tam anlamıyla sağlayan kaç şehir var?
    Sonuçta böylesine büyük bir turnuvada seyirci olarak büyük çoğunluk dışardan gelecek insanlar olacak. Bu bakımdan anlattığım özellikler ön plana çıkıyor.
    Tüm bu kriterleri yok sayalım;
    "Ne anlatacak o zaman spiker? Daha doğrusu ne anlatması gerekiyor?... Şehrin tarihini, Ülke ve dünya medeniyetindeki yerini, Ülke ve dünya kültürüne katkısını..."
    Böyle sorulmuş, örneğin Antalya hakkında anlatacak çok şey bulur o spiker.
    Çok fazla da uzatmak istemiyorum. Salt fulbol kültürüne bakıp şehir seçemezsiniz bu tarz turnuvalarda. Onu da geçtim bu ülkede öyle şehir sayısı 3'ü geçmez.
    Son olarak Konya yerine Trabzon ve Adana düşünülmeliydi diyerek bitiriyorum. Bertrand Russell iyi adamdı kolay gelsin...

    Posted on 25 Aralık 2009 18:12

     
  9. Ömer Faruk Said,

    Trabzonu tartışanlara en objetif yorumu okumalarını tavsiye ediyorum.Mükemmel bir yazı olmuş aynen benim düşündüklerim yazılmış.


    http://www.ntvmsnbc.com/id/25035506/

    Posted on 25 Aralık 2009 18:12

     
  10. Asdasd Said,

    Antalya'ya geçiniz denmesi komedi olmuş.Sadece sportif başarıya bakılsaydı bu şehirleri seçerken sadece İstanbul şehrinin adı verilirdi(bir şehirden sadece iki stadyum olmak zorunda olduğunu biliyorum).

    Posted on 25 Aralık 2009 18:20

     
  11. Sportman Said,

    UEFA'nın bu konuda bir kuralı var, ev sahibi şehirlerin birbirine yakın olması gerekiyor. Haritada Trabzon'un yerine bakmak, durumun nedenini açıklıyor.

    Posted on 25 Aralık 2009 20:14

     
  12. degajman Said,

    Mart ayinda belli olan iller arasinda Eskisehir henuz aciklanmamisti ve Trabzon gibi bazi sehirlerin ise yer alacagi soylentisi vardi.. ben de o duruma istinaden blogumda su yaziyi yazmistim..

    http://degajman.blogspot.com/2009/02/euro-2016-sadece-stadyumla-olmaz.html

    aradan gecen surede gorduk ki biz bosuna endiselenmisiz, trabzonlular da bosuna sevinmisler o tarihte...

    yukaridaki yaziyi yazan arkadasa bir sorum olacak... turnuvanin oynandigi sehirlerin secilmesi esnasinda kriter olarak lokasyon mu daha onemli yoksa o stadyumda oynayan takimin orada kac kupa kazandigi mi? bu turnuva Turkiye kupasi degil, Avrupa kupasi ve gelip gidecek olanlarda yurt disindan olacak..

    Eskisehir suanda bu turnuvanin pek cok yonden en uygun sehridir.. bilginiz olsun diye soyluyorum... ortada bir kayirma degil gercekler oldugunu, spor bakani Trabzon'lu oldugu halde sehrinin bulunmamasina, 10 yili askin zamandir muhalefet belediyelerince yonetilen Eskisehir'in de listede olmasindan anlayabilirsiniz..

    Posted on 25 Aralık 2009 20:21

     
  13. Adsız Said,

    Faruk Özakdan bu konuda birşeyler beklemek artık yanlış bence, ne de olsa yıllardır bizim sesimizi duymuyor kendisi.

    Posted on 25 Aralık 2009 20:36

     
  14. aydın Said,

    Üzülerek söylüyorum ki 2016'ya kadar Konya'nın dönüşümü Trabzon'dan daha fazla olabilir.
    Gerçi bunları konuşmak ne kadar anlamlı bilmiyorum, bu ülke halen bu kadar geniş çaplı organizasyon düzenleyecek kapasitede değil.
    Yukarıda bir yorumda Trabzon veya Adana denmiş.Sözgelimi Adana yıllardır Türkiye'nin 4. büyük kenti sıfatını yitirmiş durumda.
    Geçmişin mirasını yiyor.
    Trabzon kültürel zenginlik açısından ne durumda bilmiyorum ama sosyal görüntü olarak Eskişehir'in gerisinde olduğu bir gerçek.Keza geçici bir organizasyon süresince Konya'da hoş olmayan bir durum yşanacağını da sanmıyorum, bu bir ülke meselesi ve oradaki insanlar buna saygı duyacaktır.
    Barınma konusunda şehirde elverişli ne kadar yeni alan bulunabilir tartışmalı.Bu alanda örneğin Konya ve Kayseri yine öne geçiyor.
    Coğrafi avantaj da var örneğin, belirlenen kentlerin tamamında başkente veya Marmara bölgesine yakınlık gibi.
    Yorumun tamamı negaitf oldu ama gerek sosyal doku gerek coğrafi elverişlilik gerekse de imkanlar Trabzon'un aleyhine.
    Trabzon bir futbol kenti diyoruz ama orada bile bir Türkiye gerçeği ortaya çıkıyor.Geçenlerde Türk futbolunun altyapı problemi üzerine Ntvspor'da yayınlanan bir programda çarpıcı bir görüntü vardı.
    Farklı yaş kategorilerindeki çocukların tamamı aynı sahada antrenman yapıyorlardı.Neredeyse birbirleriyle çarpışmamalarının mucize olacağı bir ortam.
    Umarım bu adaylık gerçekleşmez ve herkes için en iyisi olur.
    Uçan kuşun gündem değiştirebildiği bir ülkede bunun olması daha ağır olur.

    Posted on 25 Aralık 2009 21:06

     
  15. Great White Said,

    Aslında beni en fazla rahatsız eden şey, belirtilen şehirler arasında olmayışımızdan ziyade onca donanımlı ülke arasından bizim gibi üçüncü dünya ülkesi kıvamındaki bir bölgede böylesine önemli bir organizasyonun verilmeyeceği ihtimalinin yüzde doksandokuzlarda dolaşıyor olduğunun bilinmesine rağmen, koftiden bir bahane yaratarak söz konusu şehirleri ihya edip Trabzon gibi bir futbol şehrinin dışarıda tutulması kolpalığıdır..

    Şu ülkede yıllardır ne b.k yedikleri belli olmayan ama yüzlerce kişinin istihdam edildiği Olimpiyat Komitesi gibi dallama ötesi bir oluşum var. Bu herifler de biliyorlar ki ikiyüz sene sonrasında bile böyle bir organizasyonu alamayacaklarını. Ama yatırımlar gırla gidiyor, o ayrı. Neymiş efendim, bilmem 2098 olimpiyatlarına talipmişiz de aday olan zilyon tane ülkeden en şanslı olanıymışız. Hadi oradan. Kimi kerizliyorsunuz yahu..

    İşte bu da aynı hesap. Sırf şu kuru kuruya aday olma mevzuusundan kimbilir nice iblis müteahhitler, şirketler ve hatta bu futbol yatırımını asla hak etmeyen bazı şehirler nemalanacak. Beni asıl işkillendiren o..

    Yoksa böyle bir organizasyonun dışında kalacak olmamız değil tabii ki..

    Posted on 25 Aralık 2009 21:17

     
  16. Nihat Said,

    bu blogda artık her aklına esen yazabiliyor mu? bilica olayında 2 hafta uğraşıldığını araştrıldığını duymuştum. artık çala kalem yazılıyorsa vah bu güzel sitenin haline.

    Posted on 25 Aralık 2009 21:38

     
  17. sukullaci Said,

    çok tartışmayın nasıl olsa alamayız. ama bence antalya kesinlikle olmalı. antalyayı kimse eleştiremez. ülkenin turizm açısından en gelişmiş şehri dururken başka şehirler onun yerine önerilemez. f1 pistinin bile oraya yapılması gündemdeydi ki keşke yapılsaydı. yazın gelen turistler f1 e katkı yapardı biz de f1 den mahrum kalmazdık.

    Posted on 25 Aralık 2009 21:42

     
  18. Ömer Faruk Said,

    Alıntıdır...Haber 61 Genel Koordinatörü 1 yıl önce yazmış:


    Uğraşma...! Tahrik Olmam02 Ocak 2009 Cuma
    Aslında bana hiç uymayan bir başlıkla köşemde sizlere seslendiğimin farkındayım. O yüzden siz değerli haber61 izleyicilerinden özür dilerim.

    Trabzon"da yaşayıp, Trabzon"unun havasını soluyan biri olarak; Trabzonspor ile ilgili nerede olursa olsun bir haber görünce; ilk işim okumak oluyor.

    Ancak şunu da belirtmeden geçemeyeceğim ki: İstanbul medyasının haberleri genellikle tansiyonumu çıkarıyor.

    2009"un ikinci gününde; yeni bir yıla başlangıcın verdiği heyecanla, ofisimde günlük gazeteleri gözden geçirirken; TFF Başkanı Sayın Mahmut Özgener"in 2008 yılını değerlendirdiği röportaja rastladım.

    İşte ne olduysa; ondan sonra oldu. Haber Trabzon üzerine oynanan oyunların 2009"da da devam edeceğini ilk işareti gibiydi.

    Röportajda Türkiye Futbol Federasyonun Başkanı, “Ligin ilk yarısının en kötü olayı neydi. Sizi en çok ne rahatsız etti?” sorusana


    -“Ligin ilk yarısının en kötü olayı Trabzonspor taraftarlarının federasyona yaptığı yürüyüş sırasında açtığı "Yasin"lerle çıktık yola Ogün"ler çok yakında" yazılı pankarttı. Bu beni çok ürküttü. Açıkçası tehlikeli bir durumdu. Çünkü devletin kurumları gerekli tepkiyi göstermedi. Oysa Şiddeti Önleme Yasası gereği o pankartı açanlar hakkında cezai işlem uygulanmalıydı. Hiçbir şey yapılmadı. Trabzonspor-Bursaspor olayında kamuoyu hep Trabzon"un söylemleriyle hareket etti. Bize açılan pankart çok önemliydi, çok ürkütücüydü. Beklentimiz şiddeti önleme yasasına göre bu pankartı açanlara ceza verilmesiydi. Hiç bir yetkili bir tek şey yapmadı. Bizim elimiz kolumuz bağlı bu konuda. Mevcut yasa uygulanmıyor. Acilen değiştirilmeli oysa.” cevabını vermiş...

    Bu konu İstanbul medyasınca sık sık gündeme getirilmişti oysa… Konu ile ilgili Trabzonspor Yönetimi ve Taraftar Dernekleri açıklamalarda bulunmuş ve bunlarda medyada uzun uzadıya yer almıştı…

    Nasıl cereyan ettiği, nerede olduğu, kimler tarafından yapıldığı konusunda “derin” şüpheler bulunan bir İstanbul medyası klasiğinden hareketle; koskoca TFF başkanı Trabzonspor taraftarlarını töhmet altında bırakmaktan çekinmiyordu.

    Şimdi soruyorum: TFF Başkanın demeçlerine konu olan “derin” pankartı gören var mı? İstanbul basınında konuyla ilgili ahkam kesenler, neden bir kare fotoğraf ya da bir görüntü ortaya koyamıyorlar?

    Bu olayların hepsi Trabzon üzerine oynanan planın bir parçası olmasın sakın. Trabzon kenti Trabzonspor etrafında kenetlenmişken, Trabzonspor sadece futbol da değil, diğer branşlarda da zirvedeyken, Avni Aker Stadyumu yağmur-çamur demeden her maçta dolu iken, 61. Dakika şovu ve maç sonu “HOPTEK” internette en çok izlenen videolar olmuşken; birilerinin de keyfi kaçacaktı tabi..

    Açık ve net söylüyorum: “Sayın TFF Başkanı ve çanakçı İstanbul medyası… Bizi tahrik etmeye çalışmayın, Bizimle oynamaya kalkmayın… ”

    Size son olarak bir Trabzon deyişini hatırlatarak yazımı noktalamak istiyorum. Bizim burada derler ki;

    “İŞİ BİLECESUN; İŞE ÇIKMAYACASUN!”

    Posted on 25 Aralık 2009 22:05

     
  19. Cezasahasi Said,

    Bu posta hakaret içermeyen yorumlarını bırakan tüm arkadaşlara teşekkür ediyorum. Düzeltmek istediğim bir konu var. O da Antalya ile ilgili ifade. Antalya'yı geçiniz lafı, Antalya'nın adaylığına kimsenin laf edemeyeceği yönünde kullanılmıştır. Bu bilinsin.

    21:00'daki yorumun sahibi Adsız'a... Yorumunu kim yayınladı bilmiyorum. Ama mallık lafını sana aynen iade ediyorum. Hatta yanında hediyelerle birlikte. Şirketimizin ikrâmı.

    Arkadaşlar bu yazının yazılışındaki ana hareket noktası, Mehmet Ali Yılmaz'la birlikte başlayan Trabzonspor üzerinden siyasi rant elde etme akımıdır. Bu akım, bugün Trabzon'da yaşanan sosyal dezenformasyonun, Trabzonspor'un içinde bulunduğu durumun bir numaralı sorumlusudur. Belki Türkiye geneline yayılabilir bir sorundur ama Trabzonspor derecesinde bir kulübü, kendi kişisel çıkarları için bu kadar hor kullanabilmek için insaniyetten zerre kadar nasib almamak gerekiyor diye düşünüyorum. İnsanın biraz ruhu sızlar. Milletvekilleri çıkmış, bu duruma tepki gösteren halkı eleştiriyor, bizi karıştırmayın tepkinize diyor. Bu ve benzerî Tepkiler Trabzonun özüne dönmesi yolunda birer umut ateşidir. Artık kokuşmuş siyasi oyunlarla kullanılmaya bir dur demenin zamanı geldi de geçiyor. Bu insanlara durumu anlatmak, üç kuruş etmez adamların kendilerini nasıl kullandıklarını, şehrin ihtiyaçları karşısında nasıl da amire kul kesildiklerini ve o asi şehrin ruhuna nasıl tükürdüklerini göstermek için yazılmış bir yazıydı. Ki bana göre 10 kişiyi aydınlatabilip uyandırabildiyse kârdır. Siz bu insanlara kalkıp iyi niyetle anlatmaya kalksanız inanın görmek istemeyeceklerdir. Fakat hayatlarındaki en büyük etkenlerden biri olan futbol işin içine girdi mi onlar bile farklı tepkiler veriyorlar. Durumu kavrıyorlar... Bir de bu açıdan bakın.

    Yorumlarınız için tekrar teşekkürler...

    Adem

    Posted on 26 Aralık 2009 01:55

     
  20. Adsız Said,

    bu siteye ilk denk geldiğimde gerçekten hayran kalmıştım,gerçekten kaliteli bir site olarak düşünmüştüm,bu düşüncemde azda olsa eksilme olsa da hala kaliteli olduğunu söyleyebilirim fakat bir türlü anlam veremediğim trabzon aşkı ve sürekli trabzon için yazılan yazılar sitenin objektifliğini bir nevi gözümden düşürdü.biraz abartı olabilir fakat iki haberden biri trabzon üstüne olmaya döndü.bu yorumum trabzonu kötülemek olarak algılanmasın fakat bu kadar trabzon muhabbeti sitenin bende ve bu siteyi takip eden diğer arkadaşlarımda ilgi kaybına neden oluyor...

    Posted on 26 Aralık 2009 13:16

     
  21. sukullaci Said,

    öyle desene abi bende antalya yı direk saçma buldun sandım tamam o zaman :)

    Posted on 26 Aralık 2009 14:36

     
  22. Master Said,

    Adsız@

    2 tane Trabzonspor yazarı var sitede. Gündem itibariyle bu arkadaşlar ellerinden geldiğince Trabzonspor'u yazıyorlar. Bu günlerde üst üste olması tamamen rastlandı.

    Hepinize görüşleri için teşekkür ederiz.

    Posted on 26 Aralık 2009 18:53

     
  23. Ömer Faruk Said,

    Bir beğendiğim yazı daha son olur inşallah...:D

    1924 Paris Olimpiyatlarına giden iki sporcu, Kuğuzade Süleyman Rıza, Kelle İbrahim..

    İkisi de Trabzonlu.

    Kuğuzade Süleyman Rıza, Türkiye’de yazılan ilk futbol kitaplarından Asosyeşin Futbol’un da yazarı. Paris Olimpiyatları’nda sırıkla atlamada rekor kırıyor. İdmanocağı’nın eski bir futbolcusu Süleyman Rıza, gülle atma ve atletizm gibi sporlarda mücadele eden komplike bir spor adamı.

    Kelle İbrahim, aynı şekilde Türkiye’nin katıldığı ilk olimpiyatlarda olimpiyat takımında yer alan diğer sporcu. Yaşamının büyük bir kısmı İstanbul Beykoz da geçse de Trabzonlu.

    Türkiye’de futbolun, İstanbul, İzmir’den sonra en eski oynandığı kent. Sadece futbol mu? Cirit, atletizm, jimnastik, boks, hentbol. Hepsinin bu kent tarihinde yeri var.

    Cumhuriyet’in ilanından önce Ankara’da futbolun ne olduğuna dair akıl yürütmeler yapılırken, Trabzon’un köylerinde formalı, çoraplı, takım olgusu içinde futbol turnuvaları düzenleniyor.

    Bu kültür üzerinde yükselen Trabzon, 1970’lerin ikinci yarısında bu kez futbol iktidarına direniyor. Daha doğrusu futbol topunu iktidarların elinden alıyor. Bir ilk, İstanbul kulüpleri dışında Anadolu’dan da bir şampiyonun çıkıyor.

    Ama o Trabzon, 2016 Avrupa Futbol Şampiyonası için belirlenen aday kentler içinde olamıyor. Aday kentlere bakıyorsunuz, bir de Trabzon’a…

    Bugün Euro 2016’ya aday kentler içinde gösterilen Kayseri futbolda şampiyonluğa oynuyorsa, Trabzonspor şampiyon olduğu için.

    Bursaspor, kent takımı kimliğini öne çıkarıyorsa, önünde Trabzon gibi bir rol model olduğu için.

    Türkiye liglerinde amatöründen, en profesyoneline her ilde her takımda mutlaka bir Trabzonlu futbolcu olduğu gerçeğini söylemek istemiyorum bile.

    UEFA’nın merkezine İsçivre’nin Zurich kentindedir. Oraya gittiğinizde, ülke haritaları ve haritalar üzerinde futbolda şampiyon takımların kentleri üzerinde ışıklar vardır ve o kentin isimleri yazar. Türkiye haritası üzerinde sadece iki kentin üzerinde ışık var:

    İstanbul ve Trabzon…

    Trabzon bu olaydan nasıl bir sonuç çıkaracak merak ediyoruz. Yine bağırıp çağıracak, sonra kavgalar, gürültülerle bu kazık da unutulacak.

    Ey Trabzonlu, Trabzonsporlu..!

    Bu ülke futboluna, sporcu ver, teknik direktör ver, spor adamı ver, yönetici ver, bakan ver, gençlik spor müdürü ver.

    Ama sana bir şey yok.

    Şampiyonluk yok.

    Stadyum yok…

    Organizasyon yok.

    Galatasaray’a, Kayseri’ye, Urfa’ya var Trabzon’a yok.

    Trabzonlu, yüzyılın başından yüzyılın sonuna neden Urfa ile Adana ile aynı kefeye konduğunu bir zahmet kendine soracak. Bu zemin kayması, bu mevzi kaybının ne anlama geldiğini Trabzonspor üzerinden düşünmek zorunda.

    Posted on 26 Aralık 2009 19:00

     
  24. omer26 Said,

    Neden Trabzon'un seçilmediğine üzülmeni anlıyorum. Fakat bu Eskişehirspor'u sıradan bir takım olarak görmeni haklı çıkarmaz.

    Trabzonspor Türkiye'nin tek "endemik" örneğidir. Eskişehirspor ise Türkiye'nin tek "gerçek" örneğidir. 70'li yıllarda gösterdiği "birkaç senelik performans" diye küçümsediğin "Anadolu'nun İlk Başkaldırısı" olmasaydı belki Anadolu Takımları'nın üzerlerindeki formaları bile satın alacaktı bu İstanbul...

    Ayrıca Eskişehir'e geldin mi bilmiyorum ama gelmediysen son halini görüp ondan sonra yorum yapmanı tavsiye edeceğim.

    Posted on 27 Aralık 2009 14:45

     
  25. Adsız Said,

    trabzon şehrinin önce insan kapasitesi eksik başta herşeyi geçtim.geçen sene 2 eylül günü meydanda pandomim gösterisi yapan turistleri yakmaya çalştıklarını başka bir turisti dövdüklerini unutmadık.
    trabzonda taraftarları gecenin bi yarılarına kadar sokaklarda içecek eğlenecek trabzonlularda bişi demicek kimseyi inandıramazsın.
    ayrıca ne konaklayacak yer var ne de yapacak yer.çömlekçide yatıramazsın milleti.ulaşım daha kendi şehrini kaldırmıyor süreklü tıkalı trafik, beyaz transit minibüsler gürültü kirliliği.trabzonun tek artısı vardı futbol geçmişi..ona da hiç bir şeyi vermezler.trabzonluların öyle birşey istemeleri bile saçma..

    Posted on 27 Aralık 2009 17:00

     
  26. Mustafa Said,

    BELKİ Trabzon seçilebilirdi. Ancak sırf takımı şampiyon oldu diye bir şehir bir turnuvaya aday gösterilir diye bir görüşü savunan mantığı anlamıyorum. Ona bakılırsa Denizli'de Sivas'ta isyan etmeli. Sadece kendi şehrini savunmak için diğer şehirlere çamur atmak senin haddine değil. Gel Eskişehir'e bir gezdirelim seni. Yüzünün kızarmasına bir şahitlik edelim. Bu şehirlerin seçilmesinde bütün kriterler göz önünde bulunduruluyor. Sadece 1 kriter değil. Kaldı ki sadece futbola göre bile seçilecekse Eskişehir yine bu listeye adını yazdırır...

    Posted on 27 Aralık 2009 17:06

     
  27. Adsız Said,

    Sanrım bu konuyu yazan arkadaşın zoruna gitmiş eskişehirin aday kent olması. Trabzonun 1 caddesi ilemi koskoca avrupaya tanıtacaksın türkiyeyi güldürmeyin. şenol güneş denen şahsiyet burun bükerek eskişehir ve bursaya laf söylüyor acaba kaç kez geldi de gördü eskişehiri. Eskişehir neresi tarbzon neresii aç gözünü şenol burası medeniyetin kültürün karografin beşiği herşeyin ilki. Trabzon eskişehir olabilmesi için bi ton ekmek yemesi lazım. Sayın şenol gelde eskişehie biraz medeniyet gör adam japonyalara gide gide görüş dağarcığı zayıflamış.

    Posted on 27 Aralık 2009 18:05

     
  28. Adsız Said,

    Arkadaşalar Allah aşkına görüp bilmeden yorum yazıosunuz ya helal olsun size.En favori il Eskişehirdi haklı aklı olduda zaten ayrıca trabzonlu arkadaşlar zıplayıp durmasın ve diğer saf dışı kalmış iller,turnuva kriterlerinde şu yazar tek kelime diyorum şehirler arası en fazla 800 KM OLACAK trabzon ve diğer şehirler baştan kaybetmiştir zaten.ayrıca bu turnuvayı kaldıracak kapasitede değildirler örneğin trabzonun alt yapısı ve şehir güzelliği berbat düzeyde ben gezdim gördüm bi uzun gölle 2 balıkçı barınağı ile bu işler olmaz...çağdaş ve seviyeli bi toplum olması lazım 61.fakikada 2 balon atmayla da olmaz....

    Posted on 27 Aralık 2009 20:05

     
  29. tojun Said,

    aaa

    Posted on 27 Aralık 2009 21:05

     
  30. tojun Said,

    gaziantepin herşeyi var sadece stadyumu 19-19 bin kişillik. istenilirse 30 bine çıkaraılır. amaç bölücülükse açıkca söylesinler.bakınız 2004 yılında roma gaziantepe gelmek istemedi. sebeb olarak ırak daki savaşı gösterdi. ama sonucta geziantepe geldiler ve teknik drektörleri capello; türkiyede böyle takımların olduğunu bilmiyordum hem şehir hem futbol olarak çok güzel bir şehir. tesislerine hayran kaldım falan fistan işte... neyse trabzonun ve gaziantepin %100 olması lazımdır. 3 büyükten sonra turkiyede adından sıkça söz ettiren iki takımı almamak gibi büyük bir hata yapıldığını düşünüyorum. son olarak turkiyedeki uefa standartlarına uygun ilk stad kamil ocak stadyumudur.

    Posted on 27 Aralık 2009 21:13

     
  31. Adsız Said,

    Eskişehir anadolunun baş kaldırışının ilk timsalidir.Her şeyin ilk'inin altında imzamız vardır.Sorup soruşturmadan bilip bilmeden saygısız ve seviyesiz yorumlar yapmayın lütfen.Trabzon neden yok derken başka şehirlere çamur atmakta nerden çıktı.Ben de trabzonlular gibi trabzonun da işin içinde olmasını isteyenlerdenim ama böyle bir yorumla neyi ispat etmeye çalışıyorsunuz.

    Posted on 27 Aralık 2009 21:19

     
  32. Adsız Said,

    Eger Eskişehir 'şehir' degilse ,Trabzon kasaba bile olamaz. ESkişehir hakkında Böyle şaçma sapan yorum yazanlar nefretimizi kazanıyor.Ayrıca Trabzon da Türkiye-Gürcistan maçı oynanmıştı ama Türkiye sanki deplasmandaydı.Bırakın uluslarası turnuvanaları Milli maç bile verilmemeli Trabzona

    Posted on 27 Aralık 2009 23:49

     
  33. Cezasahasi Said,

    Şimdi özellikle Eskişehirli arkadaşları kim yönlendirdi bilmiyorum. Fakat blogu takip etmedikleri belli. Biraz araştırırlarsa Eskişehirspor'a duyduğum derin saygının izlerini rahatlıkla görebilirler. Eskişehirspor tam da onların söylediği gibi bir ihtilalin ilk ateşleyicisidir. Bunları bir Trabzonlu olarak söylüyorum.

    Arkadaşlar, bu yazıyı yazan kişi, ilginçtir ki Trabzonlu değildir. Karadenizli bile değildir. Balıkesirlidir. Yani buraya gelip Eskişehir'i savunan Eskişehirliler, efendim Adanayı savunan Adanalılar gibi, ya da benim gibi olaya taraflı gözle bakmamaktadır. İlginç değil mi? Her biriniz memleket aşkıyla burada bir şeyleri dile getiriyorsunuz ama, en önemli nokta dikkatinizden kaçıyor. Son kez, SAYGIlarımla...

    Adem

    Posted on 27 Aralık 2009 23:51

     
  34. süha Said,

    buradaki şehirler gelişmişlik yönünden secildi büyük ihtimalle trabzonun futbol takımından başka bişeyi yok şırnağın futbol takımı 5 defa şampiyon olsaydı şırnaktamı yapılması gerekirdi

    Posted on 28 Aralık 2009 01:09

     
  35. Adsız Said,

    Bu yazıyı yazan şahsiyet anlaşılan Türkiyede yaşamıyor.70'li yıllarda iki-üç başarısı var dediğin eskişehir,trabzonspordan önce inletti bizansı.Ayrıca bende trabzonspor'un 80 li yıllardaki başarılarından başka bir başarısı olmadığını söyleyebilirim rahatlıkla bu yorum üzerine.

    Posted on 28 Aralık 2009 11:46

     
  36. Cezasahasi Said,

    Adsız kahramanlardan biri uzunca bir yazı yazmış fakat aynı zamanda kaale alınacak bir yer değil diye belirtmiş blog için. Ben de kendisiyle çelişmesini istemediğim için bu über mantıklı arkadaşın uzunca yazısını yayınlamadım. Kaale almadığı yerler için bu kadar yorulmasın.

    Adem

    Posted on 28 Aralık 2009 16:17

     
  37. Adsız Said,

    Adsız ismiyle yazı yazan arkadaşların tek bir kişiden ibaret olduğunu düşünüyorum

    Posted on 29 Aralık 2009 01:47

     
  38. Great White Said,

    @ Adsız

    Sonunda itiraf ettin yani ;)

    Posted on 29 Aralık 2009 10:25

     
  39. Adsız Said,

    Öncelikle şunu çok iyi bilmesi lazım arkadaşların. Yazıyı yazan abimizi çok iyi tanıdığımdan dolayı burada ki bir çok kelimenin anlamı size ters gelebilir ama tamamen b.k atma politikasına dayalı bir yazı değil. Bu ülkede futbol ile ilgili bir organizasyon olacaksa İstanbul,Trabzon,Bursa,Eskişehir kafaya yazacaksın. Sıralamada çok önemli değil benim açımdan. Ha 4. sırada olmuşuz,ha 1. sırada. İstanbul'u dışarda bırakarak söylüyorum bu 3 şehrin futbol ile ilgili hakedilmiş o kadar çok hakkı var ki bunu kimse inkar edemez.

    Bizim karşısında durduğumuz şey aslında çok basit. Yıllarca sırtını döndükleri ülkenin Ankara'dan sonrasına sadece seçimlerde yanak uzattığı siyasilerine,ülkenin futbol gibi en gözde eğlence aracının makamına g.tünü atmış şahsiyetlerin kaypaklıklarınadır isyan. Yoksa bilmem ne yapmışım organizasyonunu.

    Konuyla alakası yok ancak buradan sağduyusunu kaybedip sağa sola saldıran rakip takım taraftarlarına sesleniyorum. Trabzon olarak öze dönüyoruz..Artık öyle kolay değil Trabzon şehri. Bu farkı Trabzon'a gelecek ilk deplasman takımı görecek ve anlatacaktır.

    bebe

    Posted on 29 Aralık 2009 11:05

     
  40. Adsız Said,

    Eskişehir de en ucuz bilet 50tl trübün full doluyor.Antalya,Ankaragücü,Konya darılmasın, gücenmesinler ama en ucuz 3 tl .Tribünleri böyle doldurtmaya çalışıyorlar.Bu tribünler nasıl dolacak diye bir eleştiri yapmanda gerekirdi.

    Posted on 29 Aralık 2009 13:35

     
  41. Adsız Said,

    yazıklar olsun federasyona 2016 haritasına bakın ne demek istediğimi anlarsınız adamlar resmen ülkeyi bölmüşler şampiyonayı batı türkiyeye layık görmüşler bölücü örgüt pkknın haritasının batıya uyarlarmış hali bu harita hatta pkknın sözde haritaları bile bu haritalardan daha geniş alan içeriyor şuna bakın ya ülke topraklarının 5te 4 ü bu şampiyonada yok hani yaşadığım 01 plakalı 5.ci büyük şehir adana hani futbol şehrimiz trabzon hani cumhuriyetimizin temellerinin atıldığı samsun erzurum hani gazi unvanlı antep ve gapın merkezi peygamberler diyarı şanlı şehrimiz urfa ve liman kentimiz mersin söyleyin bana tff yetkilileri ve aday kentlerde yaşıyanlar sizi kriter bakımından bu kentlerin hepsinden üstün kılan ne eğer kriter batıda yaşamaksa uğruna 250 bin şehit verdiğimiz çanakkalemiz niye yok eğer kriter zengin şehir olmaksa sanayi başkenti kocaeli niye yok eğer kriter yakın mesafeyse sakaryanın manisanın ne suçu var eğer kriter turistik yer olmaksa yatak kapasitesiyse alanya kuşadaşı bodrumun ne suçu var biri bana söylesin kriter ne ayrıca atatürk yaşasaydı ve bu haritayı görseydi ne derdi acaba

    Posted on 29 Aralık 2009 19:07

     
  42. Adsız Said,

    yazanların %80 nine katılıyorum ama 7 sene sonraya izmir takımlarının yokolusu değilde yükselişi dahaçok mantığıma yatıyor. avni akere ve kadıköye maç vermemekle federasyon rengini belli etti bence daha geçen sene ya uefa finali oynatıldı o statda heleki böle bi organizasyon için en çok hakkı bulunan şehir trabzondur bence eskişehirden antalyadan konyadan ankaradan daha iyi bi futbol kültürü var o şehirde biliyorum gsffederasyonunu kınıyorum inşallah size vermezler organizasyonu. çanakkaleden selamlar.

    Posted on 29 Aralık 2009 21:04

     
  43. berk Said,

    istanbul zaten tamamdır.bursa yakınlığı dolayısyla iyi bir seçim.unutmayınkı bu organızasyonlarda sadece 90 dklık maclar kayda gecmiyor.bir de sosyal hayat var.kayserinin stadından baska neyi var tanıtılacak.kayserinin plajlarımı var denizi mi var,ne doğal güzelliği var.sadece pastırma,uyanıkları ve stadı.hiçbir özelliği olmayan sıradan bir kent kayserı.trabzonda otel yok diyenler kac kere trabzona gıttıler acaba cok merak ediyorum bir de kayseri'deki 7 yıldızlı otelleri unutmuşum:)konya seçimi takdire şayan zaten hiç şaşırmadım tff'ye.evet kabul ederizki mevlana cok buyuk bir değeridir bu ulkenın saygımız sonsuzdur ama futbolla mevlana celaleddin rumi'nin hiçbir bağlantısı oldugunu zannetmıyorum.konyada kac otel var acaba adana trabzon gaziantepten farklı.antalya dogru bir secim.stadından cok dunyada cok fazla tanınması.ben 4 sene yurtdısında yasamıs biri olarak turistlerin türkiyeden daha cok antalyayı tanıdıgını cok gordum.izmir de yine iyi bir seçim tabii.türkiyenin en modern şehri izmir bir harikadır.peki size sorarım gaziantep gibi doğunun parisi olarak bilinen kebabının ve baklavasının dunyada tanındıgı bir şehre hiç mi mac alınmaz.ayıp yahu.buraya gelen turistler baklavayı dunyaya tanıtsada baklavanın yunan ürünü olmadıgını anlatsak.ayrıca otel olarak antep'in konyadan daha iyi oldugunu da söyleyeyim.uyy celduk trabzona.arkadaslar trabzonun futbolda türkiyenin mihenk taşı oldugunu herkes kabul eder.3 büyüklerin hakimiyetini bitirmiş tek takım.ben trabzon ofluyum aslen ama bunları tarafsız yazıyorum.ama dunyada kac sehır vardır 90 yasındakı bir nenenin trabzonspor ilk onbirini yutkunmadan saydıgı.fifanın merkezinde bir küre vardır üstünde dünyada şampiyon olmus takımların bulundugu şehirlerin üstünde ışık yanar.KOSKOCA 80 MILYONLUK TÜRKİYE'DE SADECE 2 ŞEHİRDE BU IŞIK YANAR.BİRİ İSTANBUL DİĞERİ TRABZONDUR.eğer takımların durumuna gore mac verılecek olsaki olmaz oyle birşey konyanın süper ligde takımı mı var.kayseri şampiyonluk yaşadı mı?hatırlayınız sivası şampıyonluga gıderken stadını dolduramıyordu.kayseri bu sene kac kışıye oynadı.trabzonda şehirde gidin kahvelere oturun sadece futbol degıl her spor hakkında saatlerce keyifli bir sohbet edersiniz.cunku tam bir futbol şehridir trabzon.ayrıca sümela manastırı gibi hristiyanlık için ne kadar önemi olan bir tarihi yapının burda oluşunu kim izah edebilir.gelen takımların taraftarlarının hepsi hristiyan değilmi?inşallah diyelim ama şansımız yok gibi.bu kafayla gidersek daha cok boynumuz bükülür.

    Posted on 14 Ocak 2010 00:20

     
  44. berk Said,

    arkadaşlardan bir saçmalamış resmen.trabzon sankı türkiyenin en yobaz gerici şehriymiş gibi milliyetçi olduguna varım ama zaten mıllıyetcılıge hele kı su donemde ıhtıyacımız yokmu?bir de aynı arkadaş hiç konyaya gittinmi?konyada gitte sokakta içkiyle dolaş biraz dağıt sana teminat veririm trabzonda basına birsey gelmezde konyada gelır.ayrıca trabzonda içki içilir zaten karadenizliler sağlam içer.eskişehirli arkadaşım da eskishir bizansı tahtından trabzondan önce indirdi diyorda yahu biz mi unuttuk bu ulkede sadece 4 takım şampıyon oldu.gs,fb,bjk,trabzon.yanlıssam düzeltin vefa da karagumruk de göztepe de kocaeli de antep te salladı o zaman bizansı.öyle türkiye kupasını almakla bu işler olmuyor.biz futbol kulturunden bahsediyoruz ama anlayana

    Posted on 14 Ocak 2010 00:27

     
  45. Adsız Said,

    şu trabzona laf atanlar isterse liverpool,inter,ajax,barcelona taraftarlarına sorabılırler trabzonu.eskişehir hangi kupaya gitmişti zamanında danone kupasına mı?bu işler medeniyet tarihiyle olsa o zman butun turnuvaları çatalhöyüğe verirlerdi ne de olsa insanlıgın ilk medeniyet sahnesine cıktıgı yer.eskişehiri cok iyi biliyorum cunku bende yarı eskısehirliyim anne tarafından bugun eskıshırde keleşler desen hemen gosterırler ama bu işler duygusallıkla oolmuyor hepimiz bu ulkenın turnuvalar ulkesı olmasını ıstıyoruz.eskişehir tam bir öğrenci kenti evet dspli baskan orayı bastan basa değiştirdi.ama futbol acısından eskısehır bugun izmirden istanbuldan trabzondan cok daha geridedir.

    Posted on 14 Ocak 2010 14:31

     
  46. Adsız Said,

    ARKADAŞLAR BİRİ BANA KONYA VE KAYSERİNİN VARLIGINI TRABZON ADANA VE URFANIN NEDEN OLMADIGINI ANLATABILIRMI CUNKU URFAYA URFA ARENA STADI YAPILMIYORMUYDU.BOSUNA MI BUNLAR.ADAMLAR ANKARANIN DOGUSUNU HİC DUSUNMEMISLER.GAZİANTEP GERİ KALMIS BİR SEHİR Mİ SORARIM SİZE.İŞİN AÇIKÇASI KONYA İLE KAYSERİYİ ALACAKLARINA BODRUMU AL BİR STAD YAP ORAYA EN AZINDAN GELEN PLAJLARINDAN FAYDALANIR SICAKTA :)

    Posted on 14 Ocak 2010 14:35

     
  47. SAMET Said,

    federasyon rengini açıkça belli etmiş.şükrü saracoğlunda maç yok uefa finali sanki orada oynanmadı.trabzon yok adana yok eskişehiri anlarım yakın diye ama konya ile kayseri neden????

    Posted on 14 Ocak 2010 14:37

     
  48. Adsız Said,

    peki kardeşim trabzonun basarısı ne söylermisin.konyanın eskisehirin antalyanın izmirin ve diger illerin futbola katkısı yok diyorsun.peki spiker sizin milattan önceki şampiyonluklarınızı mı söyleyecek yoksa heryıl avrupada 1.turlardaki hezimetlerinizi mi anlatacak görende sanırki real madrid.trabzon kentine gelince hangi alanda o aday kentlerden üstün.ikicisi önümüze koskoca bir ulaşim problemi çikıyor.bir takım günübirlik trabzona gelemez.eger trabzon da aday kent olsa ona en yakın kent ankara.artık takımlar kampını havalimanina kurar ordan maça oradanda diger illere.birde trabzonspor takımı bile avni akerde oynarken korkarken diger takımların ve taraftarların güvenligi nasil saglanacak o holigandan farksız taraftarlarınızın arasında

    Posted on 18 Ocak 2010 14:18

     
  49. Adsız Said,

    bir kere ben izmirin futbola katkısı oldugunu söylemedim bu bir.ikincisi bugun turkiyenin en modern ili olarak kabul edilen izmirdeki taraftarların rekabet sınırlarını bi hayli zorladıklarını biliriz.ama izmir karşıyakası,göztepesi,izmirsporu ve altayıyla bir futbol kulturudur.eskişehirinde tabiiki futbola katkısı buyuk ama benim cok içerlediğim şey bu ulkede eskişehirin bir paris gibi anlatılması ve futbolun istanbul zincirlerini kıran ilk takım olarak gosterılmesı.bilindiği gibi es-es'in şampiyonlugu yok he diyeceksiniz 2.liği 3.lüğü kupa almışlığı var o zman trabzonda yıllardır şampıyon olamadı ama 2.likleri ve kupa galıbıyetlerı var demekki siz bunları basarı gorebılıyorsunuz o zman tamam.spiker merak etme youtube a giripte barcelona ajax inter liverpool maclarını gorebılır bilişim çağında yasıyoruz.bunlar unutulmaz ayrıca eger 4.buyuk olmasaydı trabzon istanbul takımları ile anadolu arasında fark acılırdı.buyuk takım nasıl olur biliyormusuunz mesela sivas.2 sene once sampıyonluga kosuyordu sıvas bende takdir ediyordum 5.buyuk gelıyor diye sonra ne oldu sivas-fb macı var orda alacagı bir galibiyet sivası cok buyuk ıhtımal sampıyon yapacak bi baktık digiturkte cıkmıs bulent uygun sivasın yollarına turkusunu soyluyor.işte bu buyuk takım olgusu.sonra ne oldu sivas yarıstan koptu fark yiyip kendı evınde.bunların hepsi psikolojık harekattır futbolda.trabzonda olayların sebepleride bellidir evet trabzonlular ve coğu doğu karadenızlıler biraz sabırsızdır,tez canlıdır ama niyetleri kotu degıldır ki kac yıldır trabzon avni akerde rakıp takıma ali sami yende oldugu gibi şişe yagmuru yagdıgını görebılıyorsunuz.

    Posted on 19 Ocak 2010 01:47

     
  50. Adsız Said,

    ayrıca abd94 dunya kupasını belkı ızlemıssınızdır işte mac yapılan stadlar boston chicago dallasdetroit los angeles new york orlando san fransisco ve washington.abd nin yuzolcumuyle türkiyeyi kıyaslarsak demekkı uzaklar yakın olabılyormus.vallahı konya ve kayseri için ne gibi bir sebebin var ama herhalde şuanki halleri düşündüğümüzde konyadaki stad avni akerden daha iyi değildir degilmi.ayrıca birde eger sampıyonluk soz konusu ise yani uzun zamandır olamamak liverppol kac senede bir şampıyon oluyor ingilterede ama you ll never walk alone dünyaca unlu bir nakarattır.cunku futbol kulturu vardır.trabzonda türkiyenin liverpool'udur bi nevi.birde dikkat et ne kadar basketbolla ilgili film varsa hemen hemen hepsı new yorkun arka sokaklarında gecer bir klişedir bu sokak basketbolu bu bir kulturdur orda burdada yanı trabzonda bakın rize veya giresun diyemem futbolda bir kulturdur.ne yazıkkı cinayetler mafya ve derin devlet ucgenınde sıkısıp kalan trabzonun elınde kalan tek şey futbol.bunu trabzonun elınden almaya calısmayın.sakın denemeyın bile türk futbolu için yararlı olmaz bir devi görmeden gecmek.turnuva kentı eskısehır konya ve kayseriye selamlar:))

    Posted on 19 Ocak 2010 02:00

     
  51. Adsız Said,

    Yorumların tamamını okudum. Tekrarlanan şeylerden bahsetmek istemiyorum,sadece yorumlardan çıkardığım ve ne yazık ki insanlarımızın çoğunda olan kendini yüceltmek için karşı tarafı batır mantığını anlayabilmiş değilim.Bazı yorumcular sanki Trabzon'a ve halkına bilenmişler,biriktirmişler ve burada içlerini dökme fırsatı bulmuşlar gibi;nedense trabzon halkının sosyokültürel yapısına,medeniyetine hakaretvari ifadeler kullanıyorlar.Öncelikle her yerde çürük vardır.Trabzondan çıkan üç beş çürük elmayı bahane edip trabzonlulara ithamda bulunamazsınız,trabzon medeniyetinin en az 4000 yıllık bir tarihi olduğunu,bunun yanında halkının da ne kadar hoşgörülü ve iyi niyetli olduğunu bilmeden konuşmak haksızlıktır.Evet trabzon halkı fevridir,sabırsızdır,ananelerine bağlıdır ama merak etmeyin medeniyeti de nerde nasıl davranması gerektiğini de bilir.Sorun sadece Avrupa Şampiyonası değil,inadına ülkesini seven,ülkesi için çabalayan bu insanlara en azından zarar vermeyen bu insanlara biraz saygı ve adalet istiyoruz.Bu dışlama, karalama politikalarına rağmen direnen bu halka biraz ilgi istiyoruz.Yoksa bu turnuva nerde olursa olsun hiç mühim değil,beklentimiz yok.

    Müberra

    Posted on 16 Şubat 2010 17:05